Sträckning...

Tweety1985A

Trådstartare
Igår när jag var ute å red kände jag i uppförsbacken hur Aladdin lixom snubblar/halkar till... :( Han vill gärna springa vidare efter d, men eftersom jag känner att nåt e fel sitter jag av å leder hon tillbaka till stallet. Först verkar han bara halta lite, men sen blir d värre å värre. Verkar som sträckningen sitter i bogen eller iaf nånstans över knähöjd, för han e helt stel i bogen lixom, men vill inte gärna lyfta vänster framben. Släppte ut i hagen idag (han tar d lugnt) å ska ut å gå me honom i e.m. Men vad mer kan man göra om sträckningen verkar sitta i bogen? Då hjälper d väl inte å linda benen lr? Tror nästan att jag ska göra d inatt iaf, för säkerhets skull, ifall sträckningen skulle sitta i benet iaf. :confused: Nån som har en idé om hur lång tid d kan ta innan d läks?
*förvirrad* :confused:

Sv: Sträckning...

Jag är i samma situation som du fast här gäller det ett bakben. Vår pålle tappade vänster baksko i fredags men har sträckt höger bakben nåt alldeles förskräckligt. Hon går i skänkelvikning med hela bakkärran. Igår kom hovslagaren och då blev det extra påfrestning på benet. Hon hade ont :cry: och man blir lite förtvivlad. Vi har ringt till veterinären som kommer i eftermiddag. Hon går på lösdrift, men nu har vi stängt av så hon + kompisen har c:a 40 m2 att röra sej på + ett vindskydd. Hon får gå med täcke. Man kan bli orolig.

Har således inget råd att ge dej. Få se vad veterinären säger.

Hej igen, Nu har veterinären varit på besök. Det blev vila i lillhagen i minst 14 dagar. Täcke på och vila. Hon, vet., tyckte att det knäppte i höften och sa att det ev kunde vara en spricka. Fast vi tror faktiskt att det var knäppningarna från elstängslet som lät. Kan man höra en spricka i höfen???? Det här kan ta tid. Det gör inget. Bara hon blir bra.

Uppdatering:
Va ute i går e.m å då va han redan bättre, markerade bara lite, å idag va han nästan helt ohalt! Så nån allvarlig sträckning kan d ju inte ha vatt! Ska ut å gå me honom varje dag veckan ut, å förhoppningsvis kan jag börja rida igen så smått sen!!! Snacka om att ha tur i oturen!!! Har ju hört om dem som fått ställa av sina hästar i månader... Min Aladdin skulle inte fixa d, har för mycket energi för å va utan motion. Men tur i oturen som sagt!!! :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :)

Naomi skrev:
Hej igen, Nu har veterinären varit på besök. Det blev vila i lillhagen i minst 14 dagar. Täcke på och vila. Hon, vet., tyckte att det knäppte i höften och sa att det ev kunde vara en spricka. Fast vi tror faktiskt att det var knäppningarna från elstängslet som lät. Kan man höra en spricka i höfen???? Det här kan ta tid. Det gör inget. Bara hon blir bra.
Tycker jättesynd om dej å pållen... Hoppas att d inte e nåt allvarligare!!! Lycka till!!!

Tack för din omtanke. Phu, jag får ont i magen av oro faktiskt.

Hon är BÄTTRE! :banana: Kan stå på benet och går riktigt bra. Haltar bara lite :love: Gissa om jag är glad :rofl:

Liknande trådar

Avel Hej! Hoppas att det är okej att göra så här :) Är väldigt ny här, så skäll på mig (snällt, tack! ;) ) om jag gör något knasigt...
Svar
17
· Visningar
4 834
Senast: Görel
·
F
  • Låst
Hästmänniskan Hatar är kanske överdrivet, men jag gillar honom verkligen inte. Har haft honom i 3 månader och han trivs i stallet och med...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
39 690
Senast: scizofren
·
Hästmänniskan Jag visste inte riktigt om tråden var mest lämplig på Hästvård eller här, men jag tänkte eftersom det mesta egentligen gäller hur jag...
2
Svar
22
· Visningar
6 048
M
Hästvård Hej, jag är en tjej som fyller 16 nästa vecka. Har haft en ponny i cirka 5 år och ett varmblodssto i 1,5 år. Varmblodet hade något fel...
Svar
8
· Visningar
1 327
Senast: skwaller
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka