Storlekar på barnkläder

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Storlekar på barnkläder

smulis27 skrev:
Vad tycker ni om detta då? http://www.aftonbladet.se/vss/foraldrar/story/0,2789,521110,00.html

Flickors kläder är kortare, tightare än pojkars fast de är i samma storlek. Varför ska en ettårig flicka ha bystinsnitt på tröjan som slutar så det glipar mellan tröjan och byxorna? Vart är vi på väg?

FY F*N rent ut sagt. Vad jag blir arg!

Minns en mailkampanj som gick för något år sen när Lindex var i blåsväder pga av sexistiska kläder till småfickor. Det här är i samma nivå nästan.

Sv: Storlekar på barnkläder

Det är väl nån slags avspegling av vuxenlivet tyvärr.

För j-igt utan tvekan!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Såg med bestörtning och glädje idag att Aftonbladet uppmärksammat något jag, efter tre års amatörstudier av diverse skrifter, kommit...
14 15 16
Svar
315
· Visningar
28 452
Senast: Fnyfniken
·
  • Låst
Övr. Barn ... fastän man vet att man har en ärftlig sjukdom, och om ett barn redan bevisligen fått sjukdomen i fråga? Denna artikel fick mig...
2
Svar
21
· Visningar
2 117
Senast: Roheryn
·
  • Låst
Övr. Barn Eftersom jag är i "pedagog-branschen" så har jag ju träffat en del föräldrar, men ingen som gjort så här iaf... Vad tycker ni är...
Svar
5
· Visningar
1 130
Senast: cirkus
·
  • Låst
Övr. Barn Min mamma ville så gärna ha en flicka efter två pojkar, att hon klädde min yngsta bror i broderad klänning och låtsades att han var en...
Svar
19
· Visningar
1 495
Senast: Comatose
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama