Storhäst?

IorAndSigge

Trådstartare
Hej!

Nu i sommar har jag en sommarhäst som är en liten storhäst.
Och vi har tänkt på att köpa ponny/häst nu
Tycker ni att man ska börja ha ponny som första häst? Eller kan man köpa en liten stor?
Tacksam för svar!
 
Beror på...
Om du är låång eller tung så är det bättre med storhäst.
Om du tänkt ha hästen länge eller kanske växer mycket så finns risken att du blir för stor på en ponny.
Det är dock ett väldigt inviduellt beslut.
T.ex. Jag är hyfsat lång och hyfsat smal, passar på d-ponnys men jag sökte en häst på minst 160 eftersom jag trivs bättre på den höjden:)
Vet andra som varit både längre och tyngre som valt att köpa ponny för de trivs bättre på det.
Ta en häst som du ser och känner dig bra på och om du växer mycket nu, ta en lite större häst då så växer du inte ur den.
Men det viktigaste är att hitta en häst du trivs på, kan ju vara svårt ibland;)
Lycka till i hästletandet!:)
 
Beror på...
Om du är låång eller tung så är det bättre med storhäst.
Om du tänkt ha hästen länge eller kanske växer mycket så finns risken att du blir för stor på en ponny.
Det är dock ett väldigt inviduellt beslut.
T.ex. Jag är hyfsat lång och hyfsat smal, passar på d-ponnys men jag sökte en häst på minst 160 eftersom jag trivs bättre på den höjden:)
Vet andra som varit både längre och tyngre som valt att köpa ponny för de trivs bättre på det.
Ta en häst som du ser och känner dig bra på och om du växer mycket nu, ta en lite större häst då så växer du inte ur den.
Men det viktigaste är att hitta en häst du trivs på, kan ju vara svårt ibland;)
Lycka till i hästletandet!:)
Tack så jätte mycket för svaret! Vi får ju titta lite nu också:D
 

Liknande trådar

Gnägg Jag är jättesugen på att köpa egen häst igen efter långt uppehåll men har kommit igång bra med medryttarhäst och ridlektioner...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 195
Senast: Johannna1
·
Avel Hej Mitt ridponny / swb sto (kannan farfar) är typ 125-126 nu, vart de sen 5-6 mån. Verkar inte växa mer just nu. Är det helt kört att...
Svar
6
· Visningar
1 161
Senast: ameo
·
Anläggning Finns säker gamla trådar kring detta men ville ändå ha lite input. Jag har min häst hemma på egen gård, ihop med en annan häst som...
Svar
18
· Visningar
1 870
Senast: Solis
·
Hästmänniskan Hej! Snart dags att köpa egen häst efter att ha haft den önskan sedan 7 års ålder. Har nu äntligen en månadslön som tillåter häst och...
Svar
1
· Visningar
821
Senast: Andromedae
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp