F
Fruentimber
För att inte kapa andra trådar så skapar jag en egen om just hundförsäkringar. Försäkringar kan ibland upplevas lite som en djungel och jag träffar en hel del som tar "första bästa" utan att egentligen kika lite närmare på villkoren, som ju är så himla viktigt att ha kunskap om! När jag jobbade som försäkringsförmedlare under en kort period för några år sedan stötte jag på så många som reagerade med ilska för att de inte fått ersättning - de hade helt enkelt ingen aning om vad villkoren faktiskt sa (sen finns det givetvis fall där man starkt kan ifrågasätta bolagens beslut också, förstås). Nu är jag nyfiken på vad Bukefolket kan och vet om sina hundförsäkringar! Det finns säkert massor av kunskap som vi kan dela med oss av som kan underlätta för andra när de ska välja.
Jag har ju precis fått hem ett nytillskott, och kikade lite mellan Folksam och Moderna. Folksam (stor, vet.ersättning 75 000) har jag sedan tidigare på äldre hunden. Att jag kikade lite på Moderna var för att uppfödaren har kullen dolda fel-försäkrad där. Moderna har ju sina fördelar såsom 90 000 i ersättning som max i sin stora hundförsäkring, och 365 dagars självriskperiod, vilket ju är imponerande. De har också bra ersättning på t ex medicin, MR osv. Hursom, jag valde ändå Folksam, då de även ger ersättning för strålning/cellgifter och höftledsprotes, något Moderna alltså inte ger ersättning för.
Vad är viktigast för dig i en hundförsäkring? Varför valde du den du har idag, och vad gjorde att du valde bort andra bolag?
Jag har ju precis fått hem ett nytillskott, och kikade lite mellan Folksam och Moderna. Folksam (stor, vet.ersättning 75 000) har jag sedan tidigare på äldre hunden. Att jag kikade lite på Moderna var för att uppfödaren har kullen dolda fel-försäkrad där. Moderna har ju sina fördelar såsom 90 000 i ersättning som max i sin stora hundförsäkring, och 365 dagars självriskperiod, vilket ju är imponerande. De har också bra ersättning på t ex medicin, MR osv. Hursom, jag valde ändå Folksam, då de även ger ersättning för strålning/cellgifter och höftledsprotes, något Moderna alltså inte ger ersättning för.
Vad är viktigast för dig i en hundförsäkring? Varför valde du den du har idag, och vad gjorde att du valde bort andra bolag?