Stora sår i ansiktet

N

nocke

Plötsligt igår hade halvblodet stora sår i ansiktet där det kom gult var dessutom. Ungefär mitt emellan ögat och nosen på nosbenet. Idag är det fortfarande svullet och det är fläckvis utan päls nu. Han verkar inte påverkad utan lika glad och pigg som vanligt, men man blir ju lite orolig. Vad kan det vara och vad kan det komma från? Kan inte komma på något som han skulle ha skadat sig på i hagen eller så... Kanske någon bukefalist har råkat ut för något liknande? :confused:
/nocke/

Sv: Stora sår i ansiktet

Låter ju jättekonstigt :crazy:

Du kanske borde kontakta veterinär och fråga om råd... Verkar skumt att stora variga sår dyker upp bara sådär..

Gå ut o kolla i hagen och se om du kan något han möjligtvis kan ha gjort illa sig på.

Sv: Stora sår i ansiktet

Han har ingen feber och är pigg som vanligt. Jag tar en sväng i hagen i morgon. Kom att tänka på att han kan ha stått och gnott sig mot något i lösdriftsboxen där de kan gå in. Han kanska har kliat sig och fått en eller flera spetor och det sedan har blivit inflammerat. För som jag tänker så tar det ju tid att bilda var, det kommer knappast samma dag som något händer. En annan teori som jag har är att han har fått en spark eller ett bett av någon hagkompis. Tack för alla råd och omtanke.
/nocke/

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 581
Senast: Freazer
·
Hundhälsa Tidigare i veckan svullnade Noras ena örsnibb upp lite, och dagen efter den andra också. Jag tänkte att det kanske var början till...
2 3
Svar
51
· Visningar
6 654
Senast: Huggorm
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Ja, som titeln säger. De som hänger regelbundet i snacktråden på katt känner till detta, men efter den senaste tidens prat om...
Svar
17
· Visningar
7 933
Senast: Lycan
·
Övr. Hund Kära Buke! Jag har ett problem som jag skulle behöva vädra/be om råd. Jag har förstått att det här på hund finns en massa erfarna...
2
Svar
37
· Visningar
3 922
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Snabbmat?
  • Vad gör vi? Del CCVIII
  • Mens