Stor kanin

F

Fjunet

Jag vill ha en stor och robust kanin - vilken ras är något för mig?

belgisk jätte är en stor kanin ... :p :) hehe

finns ju ganska många stora kaniner... ;)

Nä men köp dig en gotlänning. Är själv sugen att ha en igen men hinner inte med en kanin också har ju redan händerna fulla med djur..
De väger ungefär 2,5-3,5kg; uppstående öron finns massa olika färger även rexkaniner nu.. Jätte keliga och mysiga.
Vill helst vara ute kaniner dock, det ville iafl min.

Min kanin...en riktig badboll :D

Fransk värdur är kul, fast inte så kul om kaninen i fråga är en enorm skitsur kärring som försöker döda ditt ben för att du står i hennes revir :crazy:
Skaffa en hane och kastrera den (bäst :love:) Goklumpar :)

"Fransk värdur" titta på lillskitvacasso som inte kan stava ens :p :D

Det är ju individuellt, men jämför det med pissmärrar och små söta valacker, ja i min värld är alla som mina små ponnyer som jag iofs inte träffat på år *Skorpan, Chabo, Nalle och Dajm :(* ...vi kan ju låtsas det :)

Har du träffat en riktig en då?

Fast frallorna har jag hört har så långa öron att de kan få svamp och grejjs i dem *övertalar* :devil:

Ju mindre kanin, ju robustare är de. De små raserna som tex dvärgväduren lever längre. Jag har en hane, okastrerad då han har väldigt trevligt temprament, som väger 2,3 kg.

hehe, nämen då får hon väl ta och städa buren oftare då :D

En gotlänning eller fransk vädur? Jag har hursomhelst träffat båda raserna.

Vill du ha en renrasig kanin så är någon av de ovan nämnda raserna att rekommendera, jag skulle bara vilja lägga till New Zeeland Red, kanske inte riktigt lika stor som belgisk jätte :smirk: men en tuff kaninras! Snygg färg dessutom.

Hade du inte tänkt ställa ut är det inget som helst fel på korsningar. Har själv en större korsning här hemma, verkligen supermysig. Däremot är det nog lättare att få tag på renrasiga stora kaniner än stora korsningar eftersom det inte är lika säkert hur stora de blir.

Lycka till med kaninletandet!

Fransk Vädur, har själv 3 st och min allra första kanin jag hade var en fransk vädurs hane (har fortfarande han kvar :D) Du ska inte vara rädd för att skaffa en hona bara för att andra säger att dom kan vara griniga. Alla damer är ofta griniga när dom kommer upp i 1-års åldern då dom blir könsmogna och vill försvara sitt revir, min flicka var också så lite men det gick över, nu är hon hur underbar som helst! Har däremot en hane som jag själv fött upp som är fruktansvärt grinig, men jag hoppas det går över. Men min varmaste rekomendation: en fransk vädur!! :)

När jag bodde hemma hos föräldrarna så hade jag som mest 40 niner. Födde upp angora, dvärgvädur, fransk vädur och hermelin.
Absolut trevligast alla kategorier är fransk vädur. Hade en jätefin hane som jag varje morgon öppnade buren till och sen sprang han omkring på gården (oinhägnat) hela dagaran och pratade med alla och på kvällen så stod han vid sin bur och ville bli inburen igen :love:
De är rätt stora dock.
Jag har massor av kaninböcker ifall du vill låna.

Tillägg, hanar ÄR trevligare, honor är oftast griniga och revirtänkande, inte så keliga som hanarna.

Liknande trådar

Däggdjur Börjar bli dags att flytta in kaninerna för vintern och jag behöver lite idéer och inspiration till deras inomhusmiljö. Det är tre...
Svar
4
· Visningar
527
Däggdjur I min del av landet finns det inte vilda kaniner. Tydligen så har dock en del tamkaniner lyckats överleva i det vilda och blivit...
Svar
13
· Visningar
1 423
Senast: hastflicka
·
Lantbruksdjur Kan kaniner äta körsbärskvistar?
Svar
2
· Visningar
482
Senast: Krålus
·
Däggdjur Flera gånger, senast nyss, vid tio i ett på natten så är det någon av våra kaniner som skriker. Vi har tre stycken kaniner av...
Svar
11
· Visningar
1 263
Senast: Efwa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama