Stolt matte!

replica

Trådstartare
Precis hemkommen från en träningsrunda med hunden. Tränade inkallning lös i ett inhägnat område och sen gick vi till en fotbollsplan då jag använde sele och långkoppel. Men på något vänster slet han sönder selen (:eek:) samtidigt som det gick förbi en hund ett par meter därifrån.

Jag fick halvpanik för jag hade inget aning om hur han skulle reagera när det kom en annan hund sådär. Jag röt iaf "stanna" varpå han tvärnitade, sa sedan "hit" och tro det eller ej - men han kom faktiskt:eek:

Jag var helt hundra på att han skulle springa fram till den andra hunden. Men icke! Så nu är matte mäkta stolt!:p

Vad har era vovvar gjort sista tiden som har gjort er stolta?:)

Sv: Stolt matte!

Igår gick jag en långpromenad och min hund skötte sig utmärkt. Hon gick lös vid min sida hela rundan och brydde sig varken om mötande hundar eller annat. Vid ett tillfälle var det några pojkar som visslade och lockade på henne men dom ignorerade hon totalt ... Jag var så nöjd när jag kom hem.

Sv: Stolt matte!

Min vovve har fått tillbaka sina hjärnceller som varit på semester ( :angel:) och kommit ihåg vad sitt och ligg betyder igen. Har bokat in oss på kurs och blev förfärad när vovven, som tidigare har kunnat sitt och ligg som en klocka, såg ut som ett levande frågetecken när jag sa sitt :crazy: Men nu fungerar det igen som sagt ;)

Liknande trådar

Övr. Hund Eller... vad är det med folk?? Ännu en tråd om puckade människor med hund alltså. Jag har själv varit väldigt förskonad från sådana och...
2
Svar
36
· Visningar
3 928
Senast: ebba85
·
Övr. Hund Hemkommen från premiärjaktprovet med min gamling Rix, som still is going strong.. Efter släpp, så blev det några kortare 5-6 minuters...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 610
Senast: jappisen
·
Hundträning Jag är så stolt över min vovve! Var på Brukhundsklubben idag för tredje gången. Och jag har aldrig växt så mkt av beröm tidigare! Många...
Svar
3
· Visningar
1 158
Senast: Aliide
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka