Stofamilj 42?

AthenaAvalon

Trådstartare
Mina ston tillhör stofamilj 42 vilket man kan utläsa på blup. Min åring (Fenja) har ärvt mammans (Athenas) nummer (42) som mamman fått av sin mor. Dock har hennes mor i sin tur inget nummer och inte heller stoet innan. Går man länge bak så kommer numret tillbaka. Varför är det så? Kan en häst som tillhör en stofamilj helt plötsligt tappa sitt nummer för att sedan ändå ärva ner det till senare generationer?

http://www.blup.se/sv-SE/horses/217637-fenja-42-swb

Om någon har någon rolig info om denna stofamilj så vore det kul att få höra!

Sv: Stofamilj 42?

Där är fortfarande mycket fel i BLUP så du får göra en felanmälan via hemsidan.

Aha, så det ska alltså stå en 42 på samtliga ston bakom mina egna?

Hittade lite info på Lora-familjen i hästkatalogen.

Mormors mormor Lucci lämnade godkände hingsten Verdi e Varolio och hon är mormors mor till Lambourghini 1028 e Bellini - Pascal - Crown Point xx u Lucci.

Mormors mor Cherie lämnade icke godkände hingsten Tre Kronor e Crown Point xx vars dotter Julie gick svår dressyr (internationell?)

Duktige Lansad som gick svår internatioell dressyr var e Crown Point xx u Lynn e Herzog u Luma e Lux. Luma var mor till Lucci.

Mormors mormor Lucci lämnade godkände hingsten Verdi e Varolio och hon är mormors mor till Lambourghini 1028 e Bellini - Pascal - Crown Point xx u Lucci.

Mormors mor Cherie lämnade icke godkände hingsten Tre Kronor e Crown Point xx vars dotter Julie gick svår dressyr (internationell?)

Duktige Lansad som gick svår internatioell dressyr var e Crown Point xx u Lynn e Herzog u Luma e Lux. Luma var mor till Lucci.

Lucci 5926 var tredje generationen sto som fick statens förärvspremie. (Luma 5352 o Magnolia 4650) De var framförallt kända för sina underbara gångarter.

Cherie(Mormors mor) som du nämner lämnade även dottern Natasja 7982 som tävlade en hel del upp tom MSV hoppning. Natasja lämnade otävlade dottern Tåga (E Jovial) och hon fick dottern Pandora 15022 (E: Irco Marco ) MSV hoppning. O hon i sin tur fick fölen Rex (E: Cortez) Svår hoppning med Leif Nilsson i sadeln. Oliver (E: Everest) MSV hopp och stoet Joy 24221 (E:Robin Z) MSV hopp.

Lynn 6396 hade förutom sonen Lansad, även döttrarna Lumette 13650 (svår hoppning) och Carina 20298 (MSV hopp) - alla tre var helsyskon (Crown Point**)
Lansad tävlades väl av Eva Carin Oscarsson ? Om jag minns rätt.

Tåga är också mormor till Irco Mac e Irco Marco - Bonaparte:)
Var det SM han vann härom året eller var det något annat stort?
Minns att jag såg honom på tv för något år sen och kollade upp stammen för jag undrade vart färgen kom ifrån(han är skimmel).

Stämmer att Eva-Karin Oscarsson red Lansad!

Oj så mycket ni kan!! :bow:

Mina unghästar är barn till detta sto (som tillhör stolinje 42) och är e: Feliciano samt Camiell-Flamingo Z. Trevliga individer båda två!

Det var ju kul att Irco-blodet funkat bra med stolinje 42, det har ju även Feliciano i sig.

Vad trevligt! Dock är ju min lilla bara 1 år så hon är lite mindre än din. Men jag har ju då även mamman till henne, som är 22 i år. Och hennes mor är i sin tur Cenita.

Liknande trådar

Avel Sitter i sista minut med möderneinformation om min treåring som jag ska visa i helgen. Hittar inte riktigt att han hör hemma i någon...
2
Svar
20
· Visningar
1 648
Senast: Gabby_Ossi
·
Avel Jag brukar hävda att en bra stolinje måste börja någonstans och detta någonstans måste inte nödvändigtvis vara på 40- eller 70-talet...
Svar
13
· Visningar
2 714
Senast: Blyger
·
Avel Sitter och grubblar på hur jag ska göra med hästeriet i framtiden. Så om ni nu tittar strikt ur avelsmässigt perspektiv - vilket av...
Svar
11
· Visningar
1 611
Senast: Fredag
·
A
Avel Hej! Har ett sto som jag evt tänkt betäcka nästa år efter 3-års testet beroende på bedömning mm :) evt annars som 4-åring, men de får...
Svar
10
· Visningar
1 620
Senast: Xenon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Betäckning 2024 - föl 2025
  • Stora shoppingtråden III