Bukefalos 28 år!

Störiga saker vi stör oss på, del 33

Jag hatar Windows (365)!! Hur kan de ha konstruerat nåt så satans krångligt och ologiskt?!
Den sparar på Onedrive och sen går det inte att radera eller flytta filer därifrån. Kan inte heller flytta filer till Personal Vault för man måste vara inloggad på onedrives hemsida eller i appen! Vafan!? Ändå står det onedrive i URL-adressen. Var är jag då, om jag nu inte är på onedrive? Och varfan är appen? Hittar den inte nånstans fast jag vet att den ska finnas.

Och NEJ! Jag vill inte ha hjälp (nu), orkar inte med det satans eländet. :banghead:
 
Jag hatar Windows (365)!! Hur kan de ha konstruerat nåt så satans krångligt och ologiskt?!
Den sparar på Onedrive och sen går det inte att radera eller flytta filer därifrån. Kan inte heller flytta filer till Personal Vault för man måste vara inloggad på onedrives hemsida eller i appen! Vafan!? Ändå står det onedrive i URL-adressen. Var är jag då, om jag nu inte är på onedrive? Och varfan är appen? Hittar den inte nånstans fast jag vet att den ska finnas.

Och NEJ! Jag vill inte ha hjälp (nu), orkar inte med det satans eländet. :banghead:
Precis samma aversion - fast mot microsoft 365. Jag vill bestämma själv var jag sparar en fil. Dessutom vill jag kunna skriva ut dubbelsidigt, vilket i senaste versionen verkar omöjligt. (utan att gå en massa omvägar)
 
Espresso house som gjort något med ugnen inför morgondagen trots att det fortfarande var 30 innan stängning. Så jag fick inte min macka varm. Tror att jag lyckades klura ut ugnen där jag bor så att jag fick den varm.
 
Precis samma aversion - fast mot microsoft 365. Jag vill bestämma själv var jag sparar en fil. Dessutom vill jag kunna skriva ut dubbelsidigt, vilket i senaste versionen verkar omöjligt. (utan att gå en massa omvägar)
Det är samma sak, har bara bytt namn. Det är Microsoft 365 den jag har, den hette Windows 365 förut. De bytte namn under tiden som jag tänkte på om/när jag skulle köpa licens.
 
Idioter i säkerhetskontrollen på flygplatsen. Tog evigheter för folk lyssnade inte på instruktionerna, tog inte ut saker ur väskorna, staplade 30 grejer ovanpå varandra… Vätskor i plastpåse bredvid väskan, hur mer tydlig kan man vara?? Och ändå: ”Are there any liquids in this bag?” ”Yes” :banghead::banghead::banghead:

Tror det var typ var sjätte väska som gick igenom utan manuell check istället för tvärtom.
 
Idioter i säkerhetskontrollen på flygplatsen. Tog evigheter för folk lyssnade inte på instruktionerna, tog inte ut saker ur väskorna, staplade 30 grejer ovanpå varandra… Vätskor i plastpåse bredvid väskan, hur mer tydlig kan man vara?? Och ändå: ”Are there any liquids in this bag?” ”Yes” :banghead::banghead::banghead:

Tror det var typ var sjätte väska som gick igenom utan manuell check istället för tvärtom.

Sådana sopprötter borde per automatik ställa sig sist i kön. Så kan de använda väntetiden till att förbereda sig.
 
Och nu är esc igång också... Jag älskar esc men jag kan inte med gott samvete kolla när en barnmördarstat får vara med så det blir inget esc för mig i år :(

Du får naturligtvis känna och göra som du vill men jag har faktiskt svårt att förstå det. Konflikten är gammal som gatan. Den har pågått i generationer. Det är inget nytt men helt plötsligt är det hemskt att Israel är med i ESC trots att de varit med väldigt länge. Det är ju knappast nåt nytt som sker nu.

Nä, jag kommer inte rösta på Israel för jag tycker att det hade blivit ett trevligare ESC om de inte var med m.t.p. allt som det medför (dålig stämning etc). Men jag kommer inte heller låta dem förstöra nåt jag tycker är roligt!
 
Att jag fultolkar sambon så ofta. Och så mycket, så fort jag är minsta upprörd. Det värsta som går att läsa in, ska läsas in. Men varför hjärnan :arghh:
Så onödigt och jag kan bli så sjukt ledsen för att min egen hjärna springer iväg i 200km/h.

Eller ja, varför har väl säkert sina skäl men det hade kunnat stanna där i forntiden tycker jag. :cautious:
 
Jag är så sjukt less på sadeldjungeln just nu. Min häst har varit på boot-camp I fyra månader och är nu i superbra hull... men ingen av mina sadlar, som varit utprovade för henne tidigare, passar längre. Dressyrsadeln, en Albion, sitter bra i vidd men lättar bak. Hoppsadeln, en Lovatt & Rickett's, som jag avgudar är åt barrskogen för vid (köpte den som bantningssadel och trodde aldrig den skulle bli min favorit). Och det är snudd på omöjligt att pricka in en sadelutprovare när de väl har vägarna uppåt hardcore-norrland, så lutar åt att jag måste chans-köpa något. Annars har jag ingen sadel alls när min häst kommer hem igen... Jag skulle officiellt kunna döpa om mig till "Less", för det är min hela identitet för tillfället.
Kan den/de sadlarna som har använts på boot-campen ge en fingervisning åt vilka som kan tänkas passa? En pad under den sadeln du gillar tills en sadelprovare har vägarna uppåt om den "bara" är för vid kanske kan vara värt att prova?
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
113 269
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
109 281
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 862
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
121 441
Senast: Lilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp