G
Gulle__Fjun
Hej,
Jag har ett 12 årigt sto som jag ägt nu i 4 år.
Under mina år med henne har jag sett henne brunsta 1 gång. 1dag.
Det var när hon stod i en transport och en hingst gick förbi bakom.
Det är enda gången jag sett henne stå och skvätta.
Jag vill så gärna ha föl undan henne så jag provade att betäcka i somras.
Hon släptes med hingsten för att förhoppningsvis komma igång själv men icke.
Vi släppte in ett till sto som skulle betäckas med den hingsten. Det stoet brunstade för fullt och kanske skulle kunna få min dam att börja. Men icke.
Hon gick med hingsten i 3 veckor och vägrade visa brunst så jag bestämte mig för att spruta igång henne.
Det tog 3 dagar efter sprutan och hon brunstade för fullt.
Hon blev betäckt och allt fint. Hon fortsatte gå med honom och jag ringde ut veterinären för att ultraljuda henne och se om det blivit något. Men nej nej ingenting vad veterinären kunde se. Funderade fram och tillbaka men bestämde mig för att prova spruta igång henne igen. Ingen brunst syntes dock efter den sprutan och hon blev inte betäckt igen.
Är det någon som har någon aning om varför hon inte brunstar?
Var hos veterinären på grund utav en annan sak med henne igår och den veterinären kunde inte ge mig svar på frågan. Hon kollade så att äggstockarna såg okej ut och det gjorde dom.
Jag har ett 12 årigt sto som jag ägt nu i 4 år.
Under mina år med henne har jag sett henne brunsta 1 gång. 1dag.
Det var när hon stod i en transport och en hingst gick förbi bakom.
Det är enda gången jag sett henne stå och skvätta.
Jag vill så gärna ha föl undan henne så jag provade att betäcka i somras.
Hon släptes med hingsten för att förhoppningsvis komma igång själv men icke.
Vi släppte in ett till sto som skulle betäckas med den hingsten. Det stoet brunstade för fullt och kanske skulle kunna få min dam att börja. Men icke.
Hon gick med hingsten i 3 veckor och vägrade visa brunst så jag bestämte mig för att spruta igång henne.
Det tog 3 dagar efter sprutan och hon brunstade för fullt.
Hon blev betäckt och allt fint. Hon fortsatte gå med honom och jag ringde ut veterinären för att ultraljuda henne och se om det blivit något. Men nej nej ingenting vad veterinären kunde se. Funderade fram och tillbaka men bestämde mig för att prova spruta igång henne igen. Ingen brunst syntes dock efter den sprutan och hon blev inte betäckt igen.
Är det någon som har någon aning om varför hon inte brunstar?
Var hos veterinären på grund utav en annan sak med henne igår och den veterinären kunde inte ge mig svar på frågan. Hon kollade så att äggstockarna såg okej ut och det gjorde dom.