Stelkrampspruta?

Royal_724

Trådstartare
Hur fungerar det med stelkrampsprutan?
Gör det nåt om det går över tiden lite?

Är det vartannat år man ger den eller?

Sv: Stelkrampspruta?

efter grundvaccinationen som var två sprutor ger vi våra hästar stelkrampspruta var tredje år. Tror inte det gör något om man går över tiden, men känns rätt onödigt att göra det.

Det är olika på olika vaccin, prata med din veterinär och fråga vad som gäller för det dom använder. Sen gör det inte så mycket om man går över en vecka eller två. Vaccinet finns fortfarande i kroppen, men har för mig att mina veterinärer har sagt att man inte borde gå över mer än 2 veckor. :)

Tror inte att 2 veckor är nån regel. Får hästen ett sår kan dom få en boosterdos då. Men klart bäst att hålla tiderna.

Liknande trådar

Foder & Strö Suck, nu är vi där igen. Efter att ha varit helt bra i magen hela sommaren och inte stått emot det minsta i ridningen så börjas det igen...
Svar
5
· Visningar
638
Senast: Linda_A
·
Hästvård Det går ju åt en del pälsglans så jag tittar om det går att göra eget för att minska utgifterna. Är det någon som gör/har gjort som har...
Svar
2
· Visningar
407
Hästvård Jag tycker att det är jättesvårt att se ”painface” på hästar. Försöker studera bilder noggrant men det är inget jag kan se bara sådär...
2
Svar
20
· Visningar
2 054
Senast: fio
·
  • Låst
Foder & Strö Varmblod 21 år. Svårfödd. . I fint hull men mot smalare hållet. Bete i princip slut, hösilage 4 ggr dag. Fick hem henne i juli...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
6 017
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Skottlossning på skola
  • Vad gör vi? Del CCVIII
  • Snabbmat?