L
lovegullit
Hejsan min 20 år gamla arab har tidigare haft ont i ryggen, men det är behandlat och han är "frisk förklarad". Så länge det är fint väder och inte regnar mår han toppen! Han kan vara lite stel i lederna ibland men det går över när man har ridit ingång. Han är även stel i naken men jag stretchar varje dag efter ridning, både ben och nacke. Naken har vet visat hur jag ska göra och sagt åt mig att göra så efter ridning, och det har blivit mkt bättre! Benen börja jag stretcha då han blir så himla stel när det regnar! Han får dessutom ont i ryggen när han blir kall! När det har regnat brukar jag också massera hans nacke och ryggen med arnika gel för att få igång blodscirkulationen. Han har dessutom alltid täcke. Men det känns så himla fel att sitta upp och rida när han är sådär stel. Man vet ju inte om han har ont lr dylikt. Men i och för sig blir det ju bara värre om han inte rör sig! Så vad skulle ni gjort? Finns det några bra tillskott för att mjuka upp lederna? Är det bra att rida lr ska man göra något annat? Om man nu ska rida; ska man rida ut lr på volten då? Alla tips m.m. är välkomna!