Stel häst med knäppiga leder.

A

AtletShipping

Har hört att det finns nåt tillskott man kan ge för det.
Min hästs leder knäpper rätt mkt och ännu mer nu när det börjar bli kallt, speciellt när han inte är uppvärmd eller blivit riden på en dag.
Är det Gurkmeja som kan vara bra för det?
Var kan man köpa det och hur mkt kostar det isåfall.
 
Sv: Stel häst med knäppiga leder.

Hejsan ,prova Med LinfrÖolja ,det Ger Jag Till Min Gamla HÄst Funkar Bra,det SmÖrjer Lederna PÅ Dem Även Bra FÖr HÅr Tarmar ,nervsystemet.
 
Sv: Stel häst med knäppiga leder.

Var kan man köpa linförolja då?
Hur mkt ska man ge?
Och vad kostar det?
Funkar det bra då?
Min häst är ju inte så gammal än (15 år) men han har en gammal skada han fått som 2 åring i halsen (skärsår) och tydligen förstörde det hans nervsystem på nåt sett så han går lite roligt och därmed varit rätt stel sen det..
Är rätt orolig nu när det blir kallare att han ska bli stel som en pinne typ..

Hmm jo bioglucosamin får ju en häst i stallet men det är alldeles för dyrt, dessutom har det ingen direkt verkan på den hästen...
 
Sv: Stel häst med knäppiga leder.

Många använder gurkmeja med framgång. Det torde dessutom vara bättre än linfröolja. Jag tycker man kan använda vanliga linfrön som man ger ett uppkok om man vill ge linfrö-produkt, det blir billigast i längden och så får man med allt innehåll.
 
Sv: Stel häst med knäppiga leder.

Var kan man köpa gurkmeja då? Är det billigt?
Gurkmeja är nog ett bättre alternativ, eftersom det oftast hjälper.
Vill gärna ha det som funkar bäst.
 
Sv: Stel häst med knäppiga leder.

Ska finnas i vilken affär som helst, kolla i kryddhyllorna. Har ingen aning vad det kostar. Men det blir ju en del för jag har för mig att man ska ge 1 msk/dag. Men det finns säkert någon annan som är bättre informerad!
 
Sv: Stel häst med knäppiga leder.

Om glucosaminen är utblandad med gurkmeja ja, men varför köpa en utblandad variant. Det är väl bättre att köpa en så ren blandning som möjligt, det är ju trots allt glucosaminet man vill åt och betalar för.

Glocosamin stimulerar kroppen att prodeucera mera glidbrosk, detta kan hjälpa mot stela och knäppnade leder. Äldre hästar samt hästar i hård träning kan ha stor nytta av det, med en så ren blandning som möjligt krävs ju mindre doser alltså en bättre ekonomi för hästägaren i de fall man bryr sig.
 
Senast ändrad:
Sv: Stel häst med knäppiga leder.

Jag ger gurkmeja till min häst, först köpte jag det av en hästmassör för 160 kr kilot. Men nu har jag börjat köpa det hos en grossist i 1 kg kryddförpackning (Kockens). Jag betalar då strax under 100 kr. Kommer inte ihåg på kronan men nån stans mellan 90-100:-´. Man kan säkert be t ex. Coop Forum eller någon stormarknad ta hem dessa storpack om det finns i deras sortiment. Annars kan du gå in på Internet på : www.kryddstallet.com där kan man beställa olika örter och kryddor men då tillkommer ju porto och avg. :smirk:
 
Sv: Stel häst med knäppiga leder.

Jag har köpt gurkmeja i storförpackning hos vilken "turk-livs" som helst :)
 
Sv: Stel häst med knäppiga leder.

Jag har börjat med bioglucosamin till våran gamla Loppa, hon är superpigg o spänstig och skulle nog kunna galoppera flera mil om hon fick. Och hon är ändå 21 år. Igår började jag med en ny slicksten som heter vitablock, den innehåller alla vitaminer, mineraler och vitlök. Till det får hon en dl betfor+ massa hö. Jag tycker iaf du kan prova bioglucosamin. Loppans massageterapeut tyckte att vi kunde ge henne det över vintern sedan hålla upp över sommaren då blir det ju inte så dyrt.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 695
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Jag har lite bryderier med att välja hösilage i år till våra normalfödda ponnysar ( D ponny) .De är ute mycket, 14 timmar på dagen på...
Svar
10
· Visningar
558
Senast: Sesca
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 060
Senast: Ridinglady
·
Katthälsa Vår omplacering sen drygt en månad tillbaka har blivit lös i magen. Jag fick duscha av henne mitt i natten nu när jag upptäckte det...
Svar
5
· Visningar
722
Senast: Hoarfrost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp