Starkt hö/hösliage

Ztrike

Trådstartare
Blir så jävla trött på folk som säger att -nää!! mitt hö e så starkt så det kan inte din häst äta.
eller -Ja men jag har så svårt att sälja andra skörden för det brukar blir så starkt så det e inte många hästar som klarar det..

osv osv

Så vad fan e starkt hö eller hösliage för er???

Det verkar ju bero på vilken människa man pratar med.
Men om jag vill ha höga kvoter och bra värden hellre än ett skit hö som jag får fodra vansinniga mängder proteinfoder till. så e det tydligen mig det e fel på.

Sv: Starkt hö/hösliage

För min ridhäst skulle jag vilja ha 4MJ och 50g smb.rp /kg foder - allt över det i MJ är för bra.

Till travhästen 12 MJ och 40g smb.rp allt under är för dåligt.

Så det beror väl helt på vilken häst som ska äta fodret.

För starkt? Är det kryddat? :p

Sv: Starkt hö/hösliage

Vem är det som säger så? Bönder som du försöker köpa hö av?
Det grundar sig i gammal kunskap, som förändrats en hel del de senaste åren. Jag själv har äntligen lyckats få min bästa höleverantör att förstå att jag gärna använder riktigt bra grovfoder med höga värden. Kan jag välja så använder jag helst andraskörd.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
535
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Trodde vi hade en sådan tråd men jag letade kanske för dåligt eller så kommer den här :D Är nyfiken på hur bukefolkets grovfoderår blev...
2 3
Svar
50
· Visningar
5 264
Senast: Shixle
·
Foder & Strö Jag har ett parti hö bokat och klart till mina hästar. Skördat tidigt och med höga värden på MJ och SMBRP, 9,3 resp 71 per kg foder...
2
Svar
31
· Visningar
4 344
Senast: lizzie
·
Foder & Strö Hej! Vi har ett lite komplicerat problem i vårt stall. Stallägaren tillhandahåller egenproducerat hö. I september förra året reagerade...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 336
Senast: AnnDerry
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar