Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag skickade in en lista på 20 namn
Araneas var mitt förstahandsval tack vare den starka anknytning till mig själv det har. De flesta andra var kanske inte "personliga" på det viset, men hittar jag min lista någonstans kan jag pm:a dig lite av mina.
Spindlar har med mig att göra
På vilket sätt då?Nyfiken...
Grattis till stamnamnet!Jag hittade en 10 år gammal tråd om stamnamn.
Igår så fick jag det efterlängtade brevet från SVERAK med mitt stamnamn. Jag fick mitt förstahandsval.
SE*Eldvaktarns blev det
Historien är - vi bor på Väktarstigen och vårt internät har ett lösen som är att Dagmar_vaktar - vår äslkade lilla hund får efter sin bortgång vaka över oss. Jag gillar tanken på att vaka, vakta. Då mindes jag en användare på ett hästforum som hette Eldvaktarn - jag minns också att det var ett av de finaste användarnamnen. Så jag ansökte om det.
När jag hade lämnat in min ansökan så berättade jag om det för Rävens uppfödare. Hon blev alldeles tyst. Hon äger Rävens mormor som heter Vesta och vi har alltid skojat om att de två är så lika och så speciella - de har till exempel båda varit på rymmen - Räven vet ni ju hur han återfanns, men Vesta rymde från sin tilltänkte man när hon var på parning (i ett annat land dessutom) hon kom också tillbaka mirakulöst.
Vesta var i romersk mytologi eldens och den husliga härdens gudinna vars eld aldrig fick slockna.