Reykur

Trådstartare
I dag fick jag ett efterlängtat brev från SVERAK!
S*Araneas är nu mitt inregistrerade stamnamn! :D
Aranea är spindelväv på latin och även den femenina formen för spindel (Maskulin: Araneus)

Sv: Stamnamn

fint =)
på latin blir mkt lite det lilla extra på något sätt.

uhm. det lät nog konstigt :P

GRATTIS!!!
Jätte fint namn! Du kan möjligtvis inte komma på något åt mig? jag har idetorka så det knastrar om det..:D

Jag skickade in en lista på 20 namn :angel:
Araneas var mitt förstahandsval tack vare den starka anknytning till mig själv det har. De flesta andra var kanske inte "personliga" på det viset, men hittar jag min lista någonstans kan jag pm:a dig lite av mina.

Kolla in min banner då :devil:

araneas.jpg

Jag har faktiskt en ganska så utpräglad spindelfobi, som har gett mig en underlig fachination för dem.
Spindeln på loggan är min "favoritspindel" Brown Reculus Spider. Världens farligaste spindel! :D

Huh!
Jag får höjd puls av att se din banner :rofl:

Coolt stamnamn hursomhelst. Jag är lite bitter över att jag har så dålig fantasi...

Blääää!! Ja, jag har sett lite om den spindeln på AnimalPlanet, tur att man bor i Sverige :)

Fast Araneas är mycket vackert, lite sagolikt över det. Så länge man inte vet vad dte betyder :cool: :D

Jag skickade in en lista på 20 namn :angel:
Araneas var mitt förstahandsval tack vare den starka anknytning till mig själv det har. De flesta andra var kanske inte "personliga" på det viset, men hittar jag min lista någonstans kan jag pm:a dig lite av mina.

oj oj oj. :)
Ja du får mer än gärna skicka PM.
Snygg banner!

Grattis! Men vad har spindlar med katter att göra? :confused: Tänkte efter lite kom på det här: Katt o häxor o kvastar o paddor o spinlar ...
Själv älskar jag katter o här om dagen låg jag o solade på terrassen o kikade på mina grejor där o i ena hörnet stod en stor sop-kvast av björkris o brevid en gammal koppar-kittel...herregud, tänkte jag, här måste det bo en häxa!!:rofl: (jag alltså)

Många stamnamn har inte med katter att göra alls. Jag har själv tagit dom 2 första bokstäverna i min familjs namn (mamma, bonuspappa och 2 systrar) och bildat ett stamnamn av det. Endel väljer att ha stamnamn som förknippas med rasen man föder upp, men eftersom jag är ung och kan ändra mig angående ras så föll det bort. Nu är det S*Lisuanto's och jag är nöjd.

Mitt förstaval var S*Knightwood men det fick jag inte :(

Jaha!! Tur att det gick över! Jag tycker nog annars att spindlar liksom "passar" med din ras! Lycka till med uppfödningen!

Jag hittade en 10 år gammal tråd om stamnamn.

Igår så fick jag det efterlängtade brevet från SVERAK med mitt stamnamn. Jag fick mitt förstahandsval.

SE*Eldvaktarns blev det

Historien är - vi bor på Väktarstigen och vårt internät har ett lösen som är att Dagmar_vaktar - vår äslkade lilla hund får efter sin bortgång vaka över oss. Jag gillar tanken på att vaka, vakta. Då mindes jag en användare på ett hästforum ;) som hette Eldvaktarn - jag minns också att det var ett av de finaste användarnamnen. Så jag ansökte om det.

När jag hade lämnat in min ansökan så berättade jag om det för Rävens uppfödare. Hon blev alldeles tyst. Hon äger Rävens mormor som heter Vesta och vi har alltid skojat om att de två är så lika och så speciella - de har till exempel båda varit på rymmen - Räven vet ni ju hur han återfanns, men Vesta rymde från sin tilltänkte man när hon var på parning (i ett annat land dessutom) hon kom också tillbaka mirakulöst.

Vesta var i romersk mytologi eldens och den husliga härdens gudinna vars eld aldrig fick slockna.

Jag hittade en 10 år gammal tråd om stamnamn.

Igår så fick jag det efterlängtade brevet från SVERAK med mitt stamnamn. Jag fick mitt förstahandsval.

SE*Eldvaktarns blev det

Historien är - vi bor på Väktarstigen och vårt internät har ett lösen som är att Dagmar_vaktar - vår äslkade lilla hund får efter sin bortgång vaka över oss. Jag gillar tanken på att vaka, vakta. Då mindes jag en användare på ett hästforum ;) som hette Eldvaktarn - jag minns också att det var ett av de finaste användarnamnen. Så jag ansökte om det.

När jag hade lämnat in min ansökan så berättade jag om det för Rävens uppfödare. Hon blev alldeles tyst. Hon äger Rävens mormor som heter Vesta och vi har alltid skojat om att de två är så lika och så speciella - de har till exempel båda varit på rymmen - Räven vet ni ju hur han återfanns, men Vesta rymde från sin tilltänkte man när hon var på parning (i ett annat land dessutom) hon kom också tillbaka mirakulöst.

Vesta var i romersk mytologi eldens och den husliga härdens gudinna vars eld aldrig fick slockna.
Grattis till stamnamnet! :)

Liknande trådar

Övr. Katt Fått upp intresset för utställning och Sverak har ju flest. Är idag medlem i idp och kan ju lösa nån form av licens för att få tävla på...
Svar
3
· Visningar
597
Senast: Sol
·
Katthälsa Min katt har blivit diagnostiserad med kronisk inflammation i gallgångar och tarmväggar och får kortison mot detta. Har ätit det i några...
Svar
5
· Visningar
476
Senast: Celinehenn
·
Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 586
Senast: Sassy
·
Katthälsa Hej allihop! Min vapendragare Zorro har hunnit bli 18 år och efter att ha gjort ett blodprov konstaterades det att han har njurproblem...
Svar
19
· Visningar
2 707
Senast: Jamienoble
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Sytråden del 4
  • Secret Santa 2024
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur