Stallmöten???

W

werah

Ni som har egna stall med inhysningar.... Hur gör ni med stallmöten??? Har ni det eller "bestämmer ni bara"?..... Vi har vår, höst och vintermöte.... Vad brukar ni ta upp??? Vore vansinnigt roligt att veta!!!!

Sv: Stallmöten???

När jag har stått i stall som inackordering har vi haft stallmöten vid behov, om det är så att nåt behövs ta upp eller så. Oftast har det varit snack om hagar, vilka som ska gå med vilka och vart osv.

Vi brukar ha stallmöten två tre gånger om året. Dom brukar vara ca tre timmar långa med massa fika, och faktisk tid som går åt till praktiska detaljer; 20 min.... ;)

Vi tog upp exv. Om vi skulle köpa in spån/hö kollektivt. Helgjouren för några månader framåt planerades (till nästa möte) När stallstädningen skulle ske. Om någon ville ha dit tandläkare så kollade man om flera ville ha den då, mm mm mm
Hovslagare, vet. mfl.

Vi har stallmöten vid behov.

Det som vanligtvis brukar tas upp är väl hagar, in/ut-släpp, veterinärdags, städning av stall och hagar, foder och om vi har några projekt som ska genomföras.

Nu är det ju inte mitt stall, jag är bara inackorderad men hoppas att mitt svar kan vara till hjälp ändå.

Vi brukar ha möten vid behov, t.ex. för att bestämma hur vi ska avmaska, betsevänja, städa och måla etc.
När någon flyttar ut eller in brukar vi samlas och göra ett nytt schema för lunchningar och intag.

Stallägaren brukar inte säga så mycket, men är med för att hålla sig uppdaterad och ta emot "order".:angel: Typ, kolla staketet i det hörnet, kan vi få en hylla uppsatt i det rummet, det behövs en ny slang i dushen och liknande.

Oj, vi brukar försöka ha "stallmöte" 1 gång/månad.
Vi är ett "kollektivstall", där ägaren inte har någon häst och inte lägger sig i, så vi hästägare (4 för tillfället) bestämmer allt tillsammans.
Det började med att vi åkte och bowlade för att göra något tillsammans utanför stallet, vilket var skitkul! Och då bestämde vi att vi skulle försöka träffas varje månad, och i alla fall fika + prata stallangelägenheter.

Tycker det är skönt att få träffas allihopa rätt ofta, för hos oss har det varit alldeles för mycket missförstånd på senaste!

Nej.. Behövde jag ta upp något så ringde jag personen direkt.. Sen va vi i stallet tillsammans rätt ofta o red ut tillsammans så vi pratade oxå då om den praktiska biten..

Alla skötte sin bit.. Vi delade på ansvaret..

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag har nyligen sålt min häst pga att han inte passade mig. Sålde honom självklart till ett femstjärnigt hem till en tjej som lånat...
Svar
16
· Visningar
1 939
Senast: Shaggy
·
Skola & Jobb Hej, Jag undrar hur ni hade gjort i denna situation. Jobbar med ett företags ekonomi och sköter allt inom det området, har även...
Svar
9
· Visningar
714
Senast: Tilly_85
·
R
Kläder & Bli fin Jag vill inte "sno" tråden om hur mycket kläder man ska köpa på ett år så därför så gör jag en egen tråd om dethär! Men jag undrar lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
1 693
Senast: Badger
·
Mat Ny kaffeautomat på jobbet så de har plockat bort de allmänna mjölkpaketen. Jag dricker te och vill till de teer jobbet erbjuder ha...
2
Svar
28
· Visningar
1 014
Senast: lil-sis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar