- Svar: 10
- Visningar: 1 184
Ett häststall i strax utanför Brösarp fattade eld under tisdagsförmiddagen. Inga hästar befann sig i stallet som brann ner till grunden.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har svårt att förstå att 10 hästar stod inne mitt på dagen när de var fint väder och ägaren inte var hemma…
Enligt ystadsallehanda var där en häst som brände inne som ägaren inte hann få ut.
Citat från ystadsallehanda:Nu har du nog läst slarvigt. Nio hästar var ute när det började brinna. En häst var inne i stallet. Inte så svårt att förstå hur det kan vara så. De nio var väl ute i hagen och den tionde hade kanske boxvila?
Citat från ystadsallehanda:
”När brandmännen kom till platsen hade ägaren fått ut nio hästar”
Ja de hade hunnit få ut 9 av 10 hästar så där var 10 hästar som stod i stallet mitt på blanka dagenCitat från Tidningen Ridsport:
"Ett häststall i strax utanför Brösarp fattade eld under tisdagsförmiddagen. En häst befaras vara innebränd i stallet som brann ner till grunden, övriga nio hästar befann sig utomhus."
Ja de hade hunnit få ut 9 av 10 hästar så där var 10 hästar som stod i stallet mitt på blanka dagen
Strax före 14 larmades SOSJag vet inte vilket klockslag det började brinna men det står inget om mitt på dagen. Det står på förmiddagen.
Strax före 14 larmades SOS