Stackars lilla fågel...

T

Tiore

Fick veta idag av min chef att en natt för någon vecka sen så såg en som bor i huset flera stycken vuxna killar jaga en sjöfågel utanför affären där jag jobbar. De jagade in det i ett hörn och slog på den med pinnar. Kvinnan som såg det ringde polisen, men de kom inte. Dagen efter hittade min chef fågeln när hon öppnade för dagen. Där låg den genomblöt av regnet och halvt ihjälslagen. Hon tog in den i affären och bäddade in den i filtar. Sen la hon den på sängen inne i sitt behandlingsrum, tände ljus och la kristaller runt den. Efter en liten stund drog den tre djupa andetag och somnade stilla in. Min chef grät flera timmar efteråt. Hennes man fick stå i butiken. Hon grät för att människor kan vara så grymma och för den stackars fågeln som fått kämpa för sitt liv hela natten ute i regnet. Ingen som hon ringde till brydde sig. Inte polisen och inte kommunen. Vart faan är vårt samhälle på väg egentligen? Jag blir så rädd för mig själv för varje gång jag hör om nåt sånt där så överväldigas jag av en lust att tortera och döda de som gjort vansinnesdådet.
Skäms över att vara människa... :(

:cry: :cry: :cry:

Jag blir så rädd för mig själv för varje gång jag hör om nåt sånt där så överväldigas jag av en lust att tortera och döda de som gjort vansinnesdådet.
Skäms över att vara människa...

Precis vad jag också känner :mad:. Blev så ledsen när jag läste vad du skrivit att jag inte vet riktigt vad jag ska skriva :(.

Liknande trådar

Gnägg Igår "hittade" vi en häst springandes i en kohage här där vi bor. Ingen visste vems häst det var, så jag ringde polisen för att höra om...
Svar
18
· Visningar
3 326
Senast: Matilda85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama