Spyr katter när de är dräktiga?

M

Melikemycat

Jag har läst att de gör det osv, men hur stor chans är det?
Min katt har aldrig spytt, hoppas nu att hon är dräktig och i 10 dagen i så fall.Hon har spytt två gånger idag . Kan det betyda...?:D

Sv: Spyr katter när de är dräktiga?

Nää. Katter är inte som oss när dom är med barn. Katter spyr för att få upp hårbollar från magen. :grin:

Fast det står ju att de gör det mellan 2- 3 veckan på kattfakta sidor..

våran katt spydde också när hon var dräktig fast inte så tidigt tror jag inte.
Har faktiskt för mig attd et ska vara rätt vanligt. Misse mådde fö bra och några veckor efter kom och och kröp upp i mitt knä och skulle föda :love:

Det är ganska vanligt att katter spyr när dom är dräktiga, och då oftast i början eller dom första veckorna. Den senaste honan vi hade på parning spydde redan tredje dagen efter att hon blivit parad första gången, och hon brukar aldrig spy annars.

Liknande trådar

Övr. Katt Vi har tre katter en hona på två en hane på knappt ett och en äldre hona på 8år. Den yngre honan har varit löpen och är nu dräktig,den...
Svar
8
· Visningar
648
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
813
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
568
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Som rubriken lyder, vår ena honkatt är dräktig och hon har inte visat tecken på löp nära inpå/innan vi upptäckte hennes dräktighet. Hon...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 977
Senast: Puffindog
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar