Spricker av glädje

J

jenigbg30

Idag slog min dröm in, den drömmen som jag har kämpat på sen över ett och ett halvt år. Idag tog jag ett gravtest och den plussade :banana: har så mycket känslor i kroppen som jag vill bara skrika rakt ut :laugh:. Detta blir mitt första barn, och jag pratade med mvc idag och jag ska dit för inskrivning på måndag :laugh: men dom gissar på att jag är i 5-6 veckan :love: och eftersom detta är mitt första så undrar jag lite om ni har några tips som man kan ha användning av under gravidteten? vad man bör tänka på osv...

Tack för hand!!!

Sv: Spricker av glädje

57 personer som läst mitt inlägg men ingen kan ge något tips eller råd hmmm

Så roligt! Grattis!

Det första jag tänker på att man kommer behöva är en spypåse inför illamåendesmånaderna. Men jag hoppas du är en sån som slipper sånt ;)

Annars är det väl det vanliga, äta sunt och röra sig lagomt.

Lycka till!

Stort grattis! Vilken söt trådstart!

Mitt tips är nog att känna vad som är viktigt för dig (och din partner) och sen kanske inte lyssna så mycket på folk som ska tycka så mycket bara för att.
Mår du bra av att dricka cola, gör det!
Tycker du att det funkar att rida, gör det!
Känner du för att äta mariekex mitt i natten, gör det!
Sen har jag haft nytta av att diskutera med andra för att komma fram till hur jag ska tycka och sen ganska mycket kört på vårt spår.

Jag var även tydlig med från början mot både min mamma och sambons familj att det är vårt barn, vi bestämmer! Där försvann nog några av de värsta irritationsmomenten.

Stort grattis igen!

Med vänlig hälsning, Miks

Grattis och lycka till! Kolla om livsmedelsverkets sida med vad man ska undvika att äta. Sen tyckte jag det var kul med första vattnet att kolla på growingpeoples sida där du hittar info vecka för vecka.

Miks: jag och min partner är ganska bra överens om att vi kör på det som känns bra för oss, visst så kan folk komma med åsikter och förslag. Men i slut ändan så är det VI som är föräldrarna och vi bestämmer. Tack för gratulationen :laugh:

Darkinnight: Jag önskar jag kunde säga att jag slapp illamåendet men det gör jag tyvärr inte :( men det är mer så att det åker hiss upp och ner, jag får aldrig upp något och det är jätte jobbigt... Tack för gratulationen :laugh:

Tack ni andra för gratulationerna :laugh:

Grattis! Förstår precis din känsla, själv plussade jag för några veckor sedan efter mer än fyra år :banana:

Det finns en tråd som heter Höstföräldrar 2012, kolla gärna in där om du vill bolla med andra nyplussade :)

Stort grattis!!!
Är precis nybliven mamma och trots väldigt jobbig graviditet så var det värt allt när jag nu ser ner på min sovande dotter:love:

Om du har IPhone så finns det en gravidapp där du kan läsa allt som händer vecka för vecka, hur bra som helst!

Det bästa tipset jag kan ge dig är att LYSSNA på din kropp! Det är bara du som känner vad du orkar med, vill du bara dra täcket över huvudet och sova en hel dag så gör det! :)

Grattis!
Enda tipset jag har är att om du har ett jobb där du behöver få graviditetspenning så sök det i tid. För försäkringskassan är långsamma. Det tog dom 2½ månad att få fram om jag skulle få det eller inte.. Jag hann bli sjukskriven innan deras beslut var klart.

åller med där + att jag fick mina pengar en månad efter att dottern fötts trots att jag gick hem så fort man fick.

Liknande trådar

Gnägg Tack för allt kära vän. Mitt ute i Smålands skogar, på en gård med vackra stenrösen och gärdsgårdar, inne i en liten mörk gruppbox, där...
2
Svar
28
· Visningar
3 751
Hästvård Tar med stor glädje imot alla erfarenheter och åsikter....känner mig mkt nedslagen... Köpte ett kanon fint Tyskt dressyr sto förra...
Svar
7
· Visningar
1 287
Senast: oopsie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka