EZMK
Trådstartare
Vi kan väl inte ha missat det. Alla dessa tävlingar och uppvisningar i länder där hästvälfärd, feminism, mänskliga rättigheter och frihet är främmande koncept. Vi har en drös svenskar som till synes utan några samvetskval åker långväga för att delta och där alla SoMe-inlägg lika gärna kunde taggas som "Ad from UAE". Jag blev faktiskt helt paff när en känd profil ogenerat promotar landet och när en följare påpekade det negativa i att lyfta fram en sådan förtryckande regim, då fick följaren minsann i en avhyvling höra att han (vit, rik, västerländsk) aldrig stött på något sådant. Kommentaren togs sedan bort, passande då spridning av en negativ bild av landet är förbjudet.
Vad kan vi göra? Vad borde vi göra? Jag tycker att ridsporten är borderline sämre än F1, som då är sponsrad av exempelvis oljemagnater men iallafall har individuella insatser (se Hamilton eller Vettel med Pride, BLM, klimataktioner etc). Jag saknar de svåra frågorna från media och följare samt det enskilda ansvaret som jag faktiskt tycker att utövarna har. Är det bara jag som tycker såhär? Jag får en sådan avsmak över ryggradslösheten när det inte verkar finnas *någon* som har principer i eliten.
Vad kan vi göra? Vad borde vi göra? Jag tycker att ridsporten är borderline sämre än F1, som då är sponsrad av exempelvis oljemagnater men iallafall har individuella insatser (se Hamilton eller Vettel med Pride, BLM, klimataktioner etc). Jag saknar de svåra frågorna från media och följare samt det enskilda ansvaret som jag faktiskt tycker att utövarna har. Är det bara jag som tycker såhär? Jag får en sådan avsmak över ryggradslösheten när det inte verkar finnas *någon* som har principer i eliten.