Nästan varje gång vi kommer ner till sommarstugan efter att den stått tom i några veckor möts vi av en STOR jäkla spindel i köksvasken. Nu i somras hände samma sak i mina föräldrars hus i stan, och sedan hittade vi en i köksvasken i vår egen lägenhet när vi kom hem dit. Då började vi känna oss lite förföljda... Den vi hittade i sommarstugan senast är den i särklass största spindel jag någonsin sett i Sverige, det var så att man kunde se håren på benen på den!
Är det någon annan som råkat ut för detta fenomen? Vi diskuterar hur det egentligen går till - kommer spindeln upp ifrån avloppet, eller trillar den ner i vasken och kan sedan inte ta sig därifrån? Är det något särskilt som lockar den till vasken, eller hur kan det komma sig att vi så ofta hittar en just där? Och varför är det alltid stora spindlar vi hittar där, alltså minst 4-5 cm och med fet kropp? Jag är nyfiken (och lätt äcklad)!
Är det någon annan som råkat ut för detta fenomen? Vi diskuterar hur det egentligen går till - kommer spindeln upp ifrån avloppet, eller trillar den ner i vasken och kan sedan inte ta sig därifrån? Är det något särskilt som lockar den till vasken, eller hur kan det komma sig att vi så ofta hittar en just där? Och varför är det alltid stora spindlar vi hittar där, alltså minst 4-5 cm och med fet kropp? Jag är nyfiken (och lätt äcklad)!
Senast ändrad: