Bukefalos 28 år!

Speakers Corner i örebro idag. :D

Jag lyssnar på en ljudbok, där Jane Austens böcker, suffragetterna och kvinnokamp nämns med speakers corners på torgen i smyg, med sockerlåder där damerna stod med "röstförstärkare" och skanderade sina pamfletter, som lett till den jämlikhet som är idag, där kvinnor inte längre behandlas som sällskapsdjur.

Därför blev jag lite fnissig, när jag rullade ut från Espresso house efter en cappuccino med ost/skinkcroissant.


Våghustorget kl 11, när jag passerade...

Tre intetsägande personbilar, varav en med släpkärra där det fanns träpall, uppställt som "speakers corner". Tre-fyra personer i vanliga vardagskläder som virrade runt ekipagen, en efter en tog tag i mikrofon och skaldade lösryckta ord om kontantfritt, qr-kod, elpris, vaccination, bränslepris , bankid, covid, höga skatter, svamlade något om vaccinationsbevis för att de skulle få vistas på gatorna... och alla tre rabblade ungefär samma saker, inga plakat om var de kom ifrån och jag hörde ingen presentation och det var ingen som under skrikandets gång sa något om var de kom ifrån... en herre på permobil, en utländsk kvinna, som inte förstod vad jag sa när jag frågade om hon visste var de kom ifrån och vad de pratade om och än äldre herre satt på en bänk i solen på en bits avstånd och "lyssnade"...

...jag undrar vad det handlade om... Men, de hade väl inte facebook... och behövde uttrycka sin åsiktsfrihet.
😛
 
Senast ändrad:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp