min irländare,het som en skogsbrand och hoppglad som bara den gick omkull milt för någon månad sen. Vi hade minimerat hoppningen innan händelsen pga att hon är så het och hoppar inte igenom kroppen och hoppar "utan rygg",så vi tränar mycket mark och så när hon väl får hoppa så blir hon så exalterad.
Så efter ett hinder släppte underlaget och hon la sig. Jag vill poängtera att det inte va någon smäll utan mer en glidning ner på sidan.
jag ramlade av,men helt lugnt där också. Vi båda va på benen 4 sekunder efter fallet.
Problemet är att hon nu sparkar bakut vid galoppskänkel och ungefär i vart tredje steg i galoppen.
Veterinär har gått igenom hästen. Tryckt,hängt,longerat, böjprov-högt och lågt. Han kunde ana försiktighet på höger bak,men inte mer.
Han trodde på sträckning och tyckte inte vi skulle slå på stora trumman.
Satte på mätinstrument för att bekräfta vad han anade,så det va det han kom fram till "mild försiktighet höger bak". Vi har laserbehandlat några ggr och ger butta vid ridning. Vi skulle fortsätta hålla igång i skritt o trav.
Det har vi gjort.
Igår testade jag en galopp-Det gick fint och jag blev lycklig.
Testade en till på väg hem och då sparkade hon bakut igen,flera ggr..
Någon som varit med om liknande?
Så efter ett hinder släppte underlaget och hon la sig. Jag vill poängtera att det inte va någon smäll utan mer en glidning ner på sidan.
jag ramlade av,men helt lugnt där också. Vi båda va på benen 4 sekunder efter fallet.
Problemet är att hon nu sparkar bakut vid galoppskänkel och ungefär i vart tredje steg i galoppen.
Veterinär har gått igenom hästen. Tryckt,hängt,longerat, böjprov-högt och lågt. Han kunde ana försiktighet på höger bak,men inte mer.
Han trodde på sträckning och tyckte inte vi skulle slå på stora trumman.
Satte på mätinstrument för att bekräfta vad han anade,så det va det han kom fram till "mild försiktighet höger bak". Vi har laserbehandlat några ggr och ger butta vid ridning. Vi skulle fortsätta hålla igång i skritt o trav.
Det har vi gjort.
Igår testade jag en galopp-Det gick fint och jag blev lycklig.
Testade en till på väg hem och då sparkade hon bakut igen,flera ggr..
Någon som varit med om liknande?