Hur hade ni gjort med ett 4årigt sto som är rädd för allt, inte kan vara själv i stallet eller hagen? Hon skenar när vi ska rida ut själva, stegrar sig när man tar henne från hagen, alltså tar henne ifrån hennes bästis i hagen. Hon är livrädd för allt, skogen, grusvägar, grusvägar som svänger, träd i skogen, stenmurar, grusvägar som delar sig, stora stenar, bäckar och ja, en massa mer.
( hon har varit sådan sen hon kom men nu börjar det bli riktigt riktigt jobbigt. Var meningen att en nybörjare skulle kunna rida henne i skogen och hade en nybörjare suttit upp så hade det gått riktigt riktigt illa.. Var ju inte detta som var sagt om henne tyvärr..
Tips på hur man ska hantera henne? Longera henne och jobba på gårdsplanen går bra när den andra hästen är i stallet men så fort man ska gå från gården börjas det, hon sliter sönder kroppen på mig!!
Hon är endast riden i ridhus förutom en gång om jag förstått det rätt innan hon kom till oss.
Tips mottages gärna för detta går inte, den tränaren som personen vi köpt henne av rekommenderar har tyvärr väldigt dåligt rykte i trakten, tränarens ena häst stod i en 4x4 hage bakom en ödegård en bit från oss och rymde givetvis till oss bl à på midsommar, tyvärr även tränarens partner har grymt dåligt rykte så känner att jag inte vill ta hjälp av dem,
Plus att det skulle egentligen inte ha behövt om hästen hade varit som sagts...