spännande resa + tågfråga

wtf

Trådstartare
jag ska följa med en kompis till eskilstuna imorrn för att kolla på en äldre greyhound (-02). vi kommer att åka tåg med 3 st hundar och förhoppningsvis 4 st på tillbakavägen :)
eftersom jag ska vara dagmatte så måste det ju funka med min hund, så därför får han följa med också :)

på tillbakavägen har vi bokat 2:a klass öppen, får man ha med sig hundar på en sån biljett? för det måste väl vara så att det finns lediga platser i en djurvagn? en öppen biljett innebär väl att vi lika gärna kan få stå eller inte komma med alls?

bilder kommer imorrn om det blir en hund till :) blir det ingen så får vi se det som en ganska dyr miljöträning ;)

Sv: spännande resa + tågfråga

Ja, du får ha hund med dig, på anvisad plats. Men eftersom du inte har platsbokning så finns det en risk att du får stå (om det är ett tåg med bokade sittplatser dvs.).

Åh, så roligt! :)

Jag ska åka tåg med min lilla vovva för första gången om en vecka. Jag bokade biljetter över internet och valde "Djur-tillåtet". Däremot är det bara två sträckor som jag har fått plats i djurvagnen. De andra biljetterna är i "vanlig" vagn. :crazy: Kan jag sitta där med henne ändå? Hon är ju i bur, så bokade två platser för att få plats. ;)

Jag åker ofta tåg med min hund.
Oftast beställer jag över internet och klickar i djur tillåtet (sedan hamnar man ibland på lokala tåg utan plats - men då är det bara att gå till djurvagnen). Ringer jag och beställer säger jag alltid till att jag har hund med mig så att det hamnar på biljetten. Ibland så är alla platser fulla (det finns många resenärer som är djurlösa som knycker djurplatserna :devil:), men då säger de det i telefonen och man får försöka stå i vagnen eller mellan vagnarna tills det blir ledigt. Oftast brukar de flytta på sig när man kommer med packning och hund (om inte använd valpögon).
Är du osäker så kan du ringa upp SJ igen och ange ditt bokningsnummer så kan du ändra biljetten till djur tillåtet.

Den här tråden hade jag glömt bort :p
Det gick jättebra att åka tåg, trots extremt mycket folk vid bytet i stockholm.. Ser folk inte hundarna? De höll på att bli nedtrampade flera gånger.. :mad:

Här är hunden vi hämtade, Zack!

haha så värst charmig tyckte jag nog inte att det var :p hade lagt en kudde på hans skinka och tittade på film.. och sen vänder han upp hela härligheten!! hmpf :p

joodå! vinthundar är alltid charmiga (okay, inte om de löper och river sönder hus...), framförallt när de beter sig som vinthundar ska göra = ta upp all plats, ligger på rygg sådär och bara mår gött :p

Liknande trådar

Övr. Hund Hej kompisar, det börjar äntligen bli dags för mig att planera flytt och resa hem till Sverige från Tyskland, för mig själv, häst och...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 318
Senast: dobbis
·
Äldre Åkte en företagsresa till Stockholm den 12 februari med SJ. På vägen dit så får vi åka ett gammalt tåg istället för det som var planerat...
Svar
16
· Visningar
4 247
Senast: Mischmasch
·
Övr. Hund Hur perfekt måste ens liv vara för att det ska vara okej att skaffa hund? Jag menar - hur anpassat till hunden måste livet vara för att...
2
Svar
23
· Visningar
4 041
Senast: Migo
·
Övr. Hund Jag behöver någon att lufta lite tankar med. Jag är uppvuxen med hund, men inte haft någon egen när jag flyttat hemifrån, men jag har...
Svar
8
· Visningar
1 070
Senast: mandalaki
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka