Sommarens resultat

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare DuploBit
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 915
D

DuploBit

Hejsan alla på hundbuke.
Nu har jag haft ett sommaruppehåll och har haft mycket att göra med valpkull, egen valp och fortfarande de vuxna hundarna. Flyttat har jag gjort också.

Men har lyckats klämma in 2 ras.specialer där båda hundarna fick CK och RES i BT/H klass. Inga stora succer men är väldigt nöjd.

Lillvalpen lyckades kamma hem en grön/vit BIS rosett på hennes första utställning. *superstolt*

Men nu till frågan!

Hur har det gått för er i Sommar?? nu när sommaren är slut (åtminstone här uppe) så får vi tänka tillbaka till de soliga "ringside" dagarna.

:bow:

Sv: Sommarens resultat

färdig för säsongen (ska plocka ner skägget på lilldamen, så hon är borta från utställningar i 5-6månader framöver)
sommarens aktiviteter summerade: bir-valp i maj, oplacerad i stora ringen, fyra utställningar med 1a i kvalitet med hp som junior, en slät 1a som junior, och en sdhk-utställning med 1a+1+CK+2+CERT+BIS-4a junior (sommarens höjdpunkt, första certet *fortfarande glädjedans* OCH hon slog storasyrran i konkurrensen :) )
sitter nu som bäst och planerar nästa sommars eskapader, innefattande besök i norge och danmark. *drömmer*

Grattis till fina resultat!

Nila har inte ställts så mycket i år. Men några utställigar har vi hunnit med ;)

I Västerås blev hon BIR, BIG-3 och fick sitt 7:e CERT vid 2 år o 2 mån ålder o blev därmed champion.
I Högbo Bruk blev hon BIM med ck.
I Tollarp/Skåne på raspecial var 13 championtikar med. Nila blev 1 av de 8 som fick ck, men opl i klassen.

Är jätteglad över resultaten! Nu är hon egentligen färdig efter SUCH,
men kommer ställa när det inte är så långt att åka bara för att det är så kul.
Bl.a ställer vi på hemmaplan på lördag i Sundsvall. Kommer ni dit?

picture.aspx

...

Är jätteglad över resultaten! Nu är hon egentligen färdig efter SUCH,
men kommer ställa när det inte är så långt att åka bara för att det är så kul.
Bl.a ställer vi på hemmaplan på lördag i Sundsvall. Kommer ni dit?

Grattis själv :)
nix, ska inte till sundsvall iår, tjänar ingenting till, vi har många utställningar kvar innan två-årsdagen, och jag har problem att få ledigt från jobbet :)
lycka till!

Nova har ställts en hel del i valpklass, på specialutställningarna har hon blivit BIS-1, BIS-3 och BIS-4. Jätte nöjd med henne är jag för det har varit ganska mycket konkurrens :)

Leia har varit mamma ledig hela sommaren, blir Växjö för henne härnäst.

Min foderhane Jerry har några BH placeringar men ännu inget cert, som bäst BH3.
Fodertiken Lisa får HP:n och något ck då och då, BT3 som bäst.
Min uppfödning Amira har blivit BIR två gånger, dock är det ju tyvärr inte jag som äger henne ;)

Nu blir det Växjö härnäst för Nova (valpkl), Jerry (ukl) och Leia (Chkl).
Sedan åker Nova till Finland för FINV och NORDV utställningarna med sin uppfödare. Och jag ställer samma helg förmodligen bara Jerry i Sthlm.

Äntligen champion!!! Stort grattis!!! :D

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Blåsljud på hjärtat
  • Valp 2025
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Tillbaka