Solskenshistorier med försäkringsbolag

Mearas

Trådstartare
Hejsan!

Är helt strålande glad och överraskad av mitt försäkringsbolag (ett av Sveriges största) att jag bara måste göra en tråd här. Trots att min försäkring pga. mycket olyckliga omständigheter förföll och avslutades, så återupptog försäkringsbolaget den utan reservationer. Detta mitt under pågående behandling och kostsam veterinärvård av den snart 11 år gamla hunden. Hunden var oförsäkrad under en vecka.
Jag skrev och berättade om varför jag glömt betalningen (väldigt olyckliga och många omständigheter) och de återupptog alltså försäkringen utan reservationer!
Det handlar inte om mycket pengar, men inställningen gör mig alldeles varm inombords!.
Det enkla och helt rimliga för dem hade varit att erbjuda ny försäkring med allsköns reservationer som gjort det olönt att teckna den.

Försäkringsbolag får ofta mycket skit och jag tänkte med denna tråden se ifall det finns fler solskenshistorier likt min!

Jag har med familjen haft hund sen -89, haft egna hundar sen 2007, och har haft häst tillsammans med syrran 2000-2006. Inte en enda gång under dessa 27 år har det krånglat med försäkringsbolaget (Folksam på en hund, Agria på alla andra och hästem) utan jag är MYCKET nöjd :up: !

Jag är också väldigt nöjd med Agria, med ett måndagsexemplar till hund så är det väldigt tacksamt att slippa tjafsa med försäkringsbolaget! ;) De har ersatt allt jag har bett om! :up:

Kul att höra fler nöjda hundägare. Var osäker på om jag fick nämna bolagsnamnet, men eftersom ni gjort det det nu, så känns det väl ok. Jag har Folksam och funderar starkt på att skicka en tårta med tårtbud till deras djursupport (som handlagt mitt ärende).

Jag har också Folksam och är fantastiskt nöjd! Det har aldrig varit något knussel när jag ringt för att be om ersättning och min ena hund har (tyvärr) varit massor hos veterinären :) För rehab behövde jag inte ens skicka in räkningen, det räckte att de fått meddelande om att veterinären ordinerat rehab.

En vän som är uppfödare sålde en valp som sedan kom i retur efter några veckor, då oförsäkrad.
Agria tog utan knot upp den tidigare försäkringen trots att valpen varit sjuk och veterinärbehandlad däremellan - och dessutom hunnit fylla fyra månader.

Jag har haft Agria till alla mina hundar och trots att de varit sjuka och skadade mycket så har det aldrig varit minsta problem med ersättningarna.
Jag blev dessutom väldigt förvånad när jag skulle höja veterinärvårdsersättningen på min förra hund, från 25 000 till 50 000:-
Tog för givet att det ökade beloppet inte skulle täcka befintliga sjukdomar som hon redan fått behandling för - hon hade kronisk njursvikt - men det gjorde det faktiskt.
Däremot hade det inte funkat likadant om jag höjt livförsäkringen.

Jag har heller aldrig haft problem med försäkringsbolaget. Aldrig strul med ersättning eller liknande och alltid ett bra bemötande när jag behöver komma i kontant med dem. Har haft agria på hästar och hundar sedan många år tillbaka.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka