Solhelosan?

M

mokkok

Har solhelosanen samma inverkan på sår som vanlig helosan?
eller är solhelosanen bara till ljusa mular o.s.v?

Sv: Solhelosan?

jag tror att den är mjukgörande och så, vi har i alla fall använt den när den vanliga helosanen är tillfälligt slut. Dessutom kan man ju använda solhelosan till sig själv om man glömt solkrämen hemma!

När man läser på den så står det att den är baserad på vanlig Helosan (den blå tuben). Alltså borde den väl ha vanlig Helosans egenskaper också, tycker man. Som solskyddsmedel för ljus mule tyckte jag dock inte att detta var en höjdare. Vår lille ponny blev lika bränd ändå. Apotekets barnsolcreme med hög skyddsfaktor och som inte luktar något särskilt var klart att föredra. Där räckte det med att smörja varannan dag för att få ett bra ickesårigt resultat.

Jag har använt i samma syfte som helosan i den blå tuben vid några tillfällen, min häst fick även soleksem i karlederna och denna underbara salva grejade det på ett par veckor! :D

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 595
Hästvård Min häst är så jäkla skavsårsbenägen och i synnerhet nu pälsbytartider. Lånade ut honom för någon dag sen och han kom då tillbaka med...
Svar
17
· Visningar
1 355
Hästvård Måste få lite feedback och höra om nån har några liknande erfarenheter. Min häst som blir 6 år i år visade sig ha mask, 600 på lilla...
Svar
5
· Visningar
748
Senast: lundsbo
·
Hästvård Min häst fick idag ett broddtramp när vi var ute och red vilket jag märkte efter jag kommit tillbaka från ridturen. Han blödde lite...
Svar
3
· Visningar
271

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka