Sojasås + katter

Hayat

Trådstartare
Hej alla!
Min katt drack precis upp lite soja och undrar om det är okej, är det giftigt för katter?

Själva sojan är inte giftig, men saltmängden kan vara en risk. Håll koll på katten och rådfråga veterinär, de kan bättre bedöma vad du ska göra än ett internetforum.

Se till att katten har tillgång till färskt vatten och dricker normalt. Sojan i sig är inte farlig men saltmängden kan orsaka problem om katten har fått i sig väldigt mkt. Håll koll på att katten dricker först och främst innan du börjar oroa dig!

Liknande trådar

Katthälsa Hej! Jag ska ringa vet o fråga också, men vill även fiska lite svar här. Vi har kikat på en kattunge, som visade sig ha ett tångbett...
Svar
13
· Visningar
898
Senast: Mojma
·
Katthälsa Hej. Jag undrar hur säkra alla hem-test för Gardia är? Jag har 7 katter, testade en på måfå som inte har symtom. Enligt testet är han...
2
Svar
28
· Visningar
1 255
Katthälsa Katterna i familjen brukar få kaninöron, kanintassar, och andra kaninkroppdelar att mumsa på och leka med. Nu har mamma fått erbjudande...
Svar
12
· Visningar
829
Katthälsa Precis som rubriken lyder undrar jag om något har koll på om och hur giftig begonia är för katter? Upptäckte nämligen att min katt vart...
Svar
2
· Visningar
825
Senast: Celinehenn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattträd/klösmöbel
  • Annonsera mera hundar 2
  • Kattbilder #10