Snygg praktisk hallbänk

Zewz

Trådstartare
Nu är vår hall äntligen klar! :love: så nu måste jag möblera den, ett ganska angenämt problem :angel:
Utmed ena väggen hade jag tänkt mig en hallbänk, vit åt det lantliga hållet. Med dyna på och förvarng i/under. Finns ju en del snygga på olika ställen, men de flesta är bara runt en meter, och jag vill ha en betydligt längre än så. Har funderat på att bygga men riskerar väl att bli på dåligt humör då... :D
Någon som har en snygg bänk hemma, med lite förvaring i? Behöver inspiration!
Funderade på en kökssoffa, men det blir den tredje i huset i så fall, vore kul med omväxling..
Tittade på Ikeas Hemnes sidobord och typ såga av benen på, men det står inget om maxbelastning på sidan, bara max/hyllplan. Nån som vet vad dom tål?
Jysk har en rätt söt billigt, då kan man ju köpa två, men ska känna på den, så den inte känns för klen.

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Snygg praktisk hallbänk

Ja, den var riktigt fin.
Men jag är ute efter något man kan sitta på med :)
Typ
2235-smogen_20345.png

Eller

ProductCatalogBinaryLoader.axd

Men båda de där är bara metern långa :(

Och den på jysk
1002

som iofs var ganska söt var lite töntig.

Vi har den, tycker den är kanon :) bra med förvaringsutrymmet också!

Har åtgärdat lite eftersom:
- Det är inte tillåtet att länka till webbutiker.
- Det är inte tillåtet att länka till egen blogg.

/moderatorn

Jo, faktiskt tittat på den med, men då köper jag nog hellre en billig kökssoffa som man kan modifiera lite :)
Faktiskt tittat på olika tv-bänkar, och Ikea har en ganska fin som ska tåla 100 kg.. Hm.. Får klura vidare..

Sorry till moderatorn, tänkte mig inte för.

Funderat på lack-hyllan faktiskt. Men är rädd att den ser för "modern" ut.
Just nu lutar det åt att maken bygger en platsbyggd bänk, med precis de finesser jag vill ha :love:

Och nackdelen med att köpa två finare bänkar och ställa bredvid varandra är att de plötsligt går på 4-5000, vilket är lite över min budget... :angel:

Vi platsbyggde också. Använde mdf som sen målades. Hus och hem tidningen har haft olika specialare med ritningar där man kan bygga själv, tror de har på nätet också. :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka