Snökedjor?!

M

Mallbe

Är det någon som har hört talas om att man kan ha snökedjor på hästarnas hovar i stället för brodd? Om nån har det vart kan amn få tag på ett par?!

Sv: Snökedjor?!

Hade en granne vid stallet som alltid skrockade och sa att"här kommer du med snökedjorna på" när jag red min häst och han hade broddade boots på sig. Kanske något sådant du har hört?

Sv: Snökedjor?!

Det var en i mitt förra stall som hade nått som man kan likna med ett par snökedjor. Man fäste dom med en läderrem runt karleden och sen gick det kedjor runt hoven och skon.
Lät som fan dock men hästen halka inte...

Liknande trådar

Träning Hej! Ni som bor i norrland. Hur gör ni med broddar? Vi har jätte ojämt väder ute just nu. Men har varit uppehåll på halkan på ca 1,5...
Svar
4
· Visningar
269
Senast: Jeps
·
Ridning Hej allihopa! 😊 Jag är ny här och skulle gärna vilja höra era tankar om något jag funderat mycket på. Jag är relativt ny på det här med...
2
Svar
22
· Visningar
1 759
Senast: Kajsalisa
·
Ridning Hej! Jag köpte en häst i november. Hon stegrade över första gången jag satt upp, kollade hos veterinär och sadel som var ok. Vi...
Svar
19
· Visningar
1 629
Ridning Min erfarenhet är att hästar som är svåra att sko också är lite knepiga i ridningen kanske inte svåra men i alla fall inte några helt...
Svar
8
· Visningar
590
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka