Va, när är jag alltid det?Du är alltid så kritisk mot utbildade människor.
Jag tycker att det är så märkligt.
Att jag tycker att det är bra med en veterinär som också har 5 års tandutbildning och utbildar andra veterinärer och tandläkare inom hästtandvård är att vara kritisk mot utbildade?
Jag vet vad jag hade fått för svar av de välutbildade hästtandläkare jag känner om jag lyft vad som visats i tråden. Och trots att de utbildar veterinärer efter att själv gått 5 år och dessutom jobbat mååånga år så hade det inte blivit vad som skrivits i tråden.
Det är inte bara några idéer jag själv kommit på. Utan det är något folk har forskat fram och utbildats inom i decennier. Om än inte i Sverige. För här jobbar man rätt annorlunda.
Om t.o.m. försäkringsbolag ser att det räddar utdömda hästar att ge dem munjobb enligt ovan så kan du väl inte komma dragande med att bara jag är kritisk?
Det finns flertalet här på forumet som använder tandisar av samma skola och aldrig skulle anlita Odontolog etc igen. Precis som många i eliten gör. Men man pratar inte om det offentligt. Just för att det är inte ok att kritisera veterinärer.
Jag var verkligen inte öppen för annat än att veterinär med tandvårdsutbildning var = kanon förut. Men man lär sig nytt ibland.
Och med dagens svårare munnar blir det än mer krav på att kunna lite mer avancerad tandvård.
Förr hade hästarna enklare trutar.
Jag hade önskat att jag visste mer om detta förut. Nu inser jag hur många av problemhästarna som kunnat få snabb hjälp. Av utbildat folk..