Snart valpar!

falukorw

Trådstartare
Nu är min lilla Leia inne på dygn 51. Hon är väldigt rund om magen och jag förstår inte hur hon ska kunna gå en vecka till och kanske mer ändå. Kan inte äta mycket åt gången, då kommer det upp igen. Får dela upp det i små mål varje timme.

Hur många tror ni att det blir? Hanar resp tikar?
Rasen är dv.schnauzer och de får normalt 4-6 stycken valpar.

Bilder på tjockisen:
Leiavalpningdygn51001.jpg

Leiavalpningdygn51004.jpg

Sv: Snart valpar!

Ska gissa själv också ;)

Tror på 6st, 4 tikar och 2 hanar *önsketänkande*

Detta var min tik, ca 4 dagar tror jag det var, innan valpning. Detta blev 6 valpar, 4 tikar och 2 hanar

drktigkull2004.jpg

drktigkull2005.jpg

och så här såg det ut några veckor senare
Vimsan002.jpg

Nopp, inte än! Är dygn 58 idag. Men inga direkta tecken på att det ska stta igång ännu.

Då gissar jag på 5valpar. 4hanar och 1tik

Hoppas valpningen går bra!

Inga valpar ännu, dag 59 nu.
Tempen mitt på dagen var 36,3 och nu för en liten stund sen 37,1. Kanske är den på väg upp? Kan tillägga att hon ligger ganska lågt i temp normalt sett.
Hur som helst har hon börjat bädda lite mer och hässjar lite grann då och då. Men det kan lika gärna bero på att det är varmt och tungt. Vill inte gå ut så gärna, bara kissa och sen snabbt in igen. Tror hon börjar tycka att det är dags att klämma ut dem nu.

hha vi får hoppas på det:D kan du inte fota henne nu innan? så vi får se tjocksen:D hade vartit intressant tycker jag..

Nu har jag fått valpar. Det blev 4 hanar och 2 tikar, eventuellt så är det en till på väg. Tycker att det känns som det. Leia är jätte duktigtoch lugn mamma. Valparna är pigga och äter bra, de väger 170-180gram, utom en liten hane sombara väger 140g, men han är likapigg för det.

Uppdaterar med bilder på Leias mage precis innan samt på valpisarna senare.

Min schnauzer valpade dagtid alla 3 ggrna. När alla var vakna och barnen härjade för fullt, då kände hon sig trygg.

Så skoj med valparna, är jätteavis, vill också ha valpar. Hoppas att det blir taxvalpar här till vintern.

GRATTIS till alla valparna :bump:
Jag har 9 st valpar som blir 1 vecka idag:rofl:De var 10 från början men den lilla tiken klarade sig inte:cry: Första kullen kom på natten och denna kom på dagen!

Liknande trådar

Hundhälsa Jag kom hem efter nattjobb till sjuk hund :(. Han hade kräkts i hela huset under de två timmarna han var ensam hemma och även kissat...
2
Svar
29
· Visningar
2 786
Senast: Tualma
·
Övr. Hund Min mamma förlorade sin hund för ganska precis ett år sen och har idag köpt en ny valp. :love: Jätteroligt och jag är superglad för...
Svar
5
· Visningar
2 061
Senast: Nota
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
8 461
Senast: Migo
·
Hundhälsa Min tik får återkommande feber, igår kväll var vi inne hos veterinären igen. Hon fick hög feber och blev hängig för ca en månad sen...
Svar
4
· Visningar
1 460
Senast: Amaranthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Snabbmat?
  • Vad gör vi? Del CCVIII
  • Mens

Hund, Katt, Andra Djur