SNälla hjälp någon som har TR framför sig

S

SRC

kan någon berätta för mig om moment 43 i TR 1, om poängtabellen ska fylla i blankett för bidrag som ska vara inne i morgon .,..snälla snälla berätta för mig :banana:

Åh en vänlig..

Åh en vänlig själ.. ja det står på min blankett "poäng räknas enligt TR1 mom 43 enligt gällande poängtabell så jag tänkte om någon visste vad det står där gällande poängen och hur man räknar dom.. har ingen aning själv
antar att det är olika poäng dels för ATT man starar, sen för vilken klass och placering eller?

Re: Åh en vänlig..

Inge poäng för at du startar men i de klasser du placerat dig olika för olika klasser, vad är det för klasser (så jag slipper skriva av hela tabellen) och gäller det häst eller ponny?

det är de eminenta klasserna ;-) 90cm en första placering
100 cm en 3 placering
110 cm en 8onde
100 cm en tionde
100 cm en femte
och sist men inte minst en clear round
tack för att du hjälper mig .-.guld värt

och alla är regionala men det kanske inte spelar någon roll?

OK, och du har blivt PLACERAD på dessa på Lokal/regional nivå?? inte bara att det var den platsen du hamnade på i resultatlistan?

90cm en första placering = 2p
100 cm en 3 placering = 1p
110 cm en 8onde = 2p
100 cm en tionde = 1p
100 cm en femte = 1p

ja precis och clera rounden ingen poäng eller?

tusen tack för din hjälp

Du har inte uppgett någon höjd för Clear rounden, CR är inte en klass i sig det är en bedömning (bed A).

Poäng i Bed A ges först från 1.10 och då en felfri runda 3 p.

hoppas du får ihop detta nu.. :)

Nu är jag förvirrad. :confused:

För häst finns det väl inget uppklassnings system fast det kanske inte var det ni pratade om (verkligen förvirrad!).

Sorry, men jag är helt lost på detta och nyfiken som jag är så måste jag ju bara veta vad det är ni skriver om. :angel:

Nej det gör det inte inom hoppningen, men det finns ett poängssystem som man ofta använder tex vid kval att en häst måste uppnått XX p för att kvala till start vid XX, vet inte hur reglerna är nu men till tex Agria hopphäst baserades på dessa påäng.

ÄVen inom vissa klubbar används denna tabell för att räkna ut olika vandingrpris, vem som vunnit i klubben uder året.

Så det har inget med uppklassning att göra.

Jaha det är att kvala som ni skriver om. Gissa om jag bölev konfunderad. :D

Då är jag med på noterna igen.

Nä, det handlar inte om att kvala, men det är samma tabell som man har till det.. ;)

Går och gömmer mig. :o

Tur att jag inte blir så här förvirrad varje gång någon skriver något. :angel:

Om du sitter med en poäng tabell, kan du berätta för mej hur mycket poäng man får om man kommer 2a i en LA (på ponny)? Och hur mycket poäng behöver man får att kvala till medelsvår?

TR ligger på ridskolan... :o

på elit och nationell tävling får du 14 p för en andra plats i LA, på regionla får du 7 p.

För att kvala till MsvB behöver du 10 p tagna i LA på lägst regional nivå eller 5 felfria grundomgårngar i LA på lägst regional nivå.

Liknande trådar

Tävling Hej! Jag behöver hjälp att tolka TR 2023 Hoppning. Såhär står det: ”2. Träns / huvudlag 2.1. På tävlingsområdet ska hästen ledas i...
Svar
4
· Visningar
1 673
Senast: Sootie
·
  • Artikel Artikel
Radannons Bevaka ridsporten som ung journalist! Är du en ungdom 13-25 år som är fascinerad av ridsporten och trivs framför och bakom kameran...
Svar
0
· Visningar
404
Utrustning Om jag tolkar TR rätt så får man i princip använda vilket bett som helst i hoppningen, stämmer det? Är Bacher bett (det bettet som inte...
Svar
1
· Visningar
978
Senast: sweep
·
Fritid Hej Om en vecka ska jag och mannen flyga till Storbrittanien och ingen av oss är särskilt vana vid att resa, så jag tänkte kolla om det...
2 3
Svar
54
· Visningar
2 088
Senast: KesoNeso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar