Snälla, ge mig en hint om hur jag ska välja!

trofé

Trådstartare
Har 2 katter hemma, innekatter.

Katt 1: Hona, 1 år, kastrerad, MYCKET social och pigg och busig.

Katt 2: Hona 2-3 år (omhändertagen, vet ej exakt ålder), kastrerad, lite mer soft, leker gärna och är social, men inte alls lika "på" som den andre.

Mina funderingar går nu så att jag vill SÅ gärna ha en liten vit kattunge som finns i stallet... Den har ett blått och ett gult öga och är underbar! :love: Frågan är, pallar man ha 3 katter inomhus? Bor på drygt 60 kvadrat. Den dagen det blir flytt till gård ska samtliga få vara ute också, men inte nu mitt i stan.

Vad är era erfarenheter, någon som har 3 innekatter? Hur fungerar det? Hinner man ge alla uppmärksamhet, blir det mycket mer hår :confused:, kan tilläggas då att alla är korthåriga.

Så, hur skulle NI gjort?!

Sv: Snälla, ge mig en hint om hur jag ska välja!

Jag hade 7 innekatter i somras :D Fast då var det 3 kattungar, innan hade jag 4 och det var inga problem. Just nu har vi 3 stycken och vi bor på 86 kvm, katterna har en rastgård att gå ut i också. Jag tänker knappt på att vi har så många, inte ens när dom var 7 stycken tyckte jag det var jobbigt, då är den ensamma hunden värre... Jag tror det beror mycket på individen, vi har en väldigt lugn ras, jag hade nog inte orkat med 3 hyperaktiva individer. Våra fäller heller inte särskilt mycket så håret är inget som stör mig, det blir lika mycket av 2 som av 3 tycker jag.

Jag tror inte det är någon fara gällande storlek på lägenheten. Bara de har mycket att klättra på och leka med.

Är katten helvit? Kolla då om den är döv. Är den det så är det nog ingen bra idé att låta denna misse vara utekatt i framtiden. Det kanske man ska tänka på.

Mmm Oddeye, det är såååå fint. Förstår att du verkligen vill ta hem denna lilla varelse..

Kunde inte låta bli, så den lilla plutten är nu mer MIN! :love: Den är i det närmaste helvit, har några svarta strån i nacken som man ser om man tittar noga, och den verkar höra, för den lyssnar efter en när man ropar! Så jag hoppas den har hörsel som den ska i alla fall!

Kunde inte låta bli, så den lilla plutten är nu mer MIN! :love: Den är i det närmaste helvit, har några svarta strån i nacken som man ser om man tittar noga, och den verkar höra, för den lyssnar efter en när man ropar! Så jag hoppas den har hörsel som den ska i alla fall!

Om de har några få svarta hårstrån så hör de!!!

GRATTIS!!!!!!!!!!!!!:bump:

Tackar! Den lilla är så bedårande! Och ha försökt göra diverse "hörseltest" ropar, visslar mm, och nog tittar den när jag pratar med den!

Jag har tre innekatter på 35 kvm utan problem. ;)

Jag vill gärna se bilder, Odd eyed är ju bara så fint! :D

fast dom kan väl vara döva även om dom inte är helvita? man kollar väl alltid så att katten hör:P

Gaah! Har ingen koll på hur man får in en bild!

Åh vad söt den var:love: pussa den från mig är du snäll:) verkar som om den redan trivs bra och känner sig hemma!

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har två kastrerade honkatter som jag köpte på katthem för länge sedan. De börjar bli gamla och har inte längre så mycket jaktlust...
Svar
2
· Visningar
196
Senast: MJLee
·
Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
581
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Vår 17-åriga bondkatt har det senaste året börjat jama på ett väldigt ovanligt sätt. Hon utger ett mörkare och högre ljud än sina...
Svar
8
· Visningar
781
Katthälsa Jag har två katter, en hona på 2½ år och en hane på 9 år, båda kastrerade, båda för närvarande innekatter (hanen har varit ute i sitt...
Svar
10
· Visningar
1 252
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack 17
  • Reklamera häst