snål snørring

ludda

Trådstartare
heisann.
Har en hest som en gang iblandt,særlig etter at han har spist kraftfor,snørrer litt hvitt/gråaktig slim ut av det ene neseboret,blodprøve er tatt,viser ingen infeksjoner, normal temp,er ellers i fin form,hoster ikke.Dyrlegen sier at ikke det er problem med bihuler eller tannrøtter..
Har hatt hesten siden den var 3 år (nå er den11) og han har alltid vært litt følsom for støv,så jeg har vært nøye med å unngå dette,både i boksen,foringen,og rideunderlaget.
Han står i en godt ventilert stall,samt er ute så lenge det er dagslys..
Noen som har noen ideer på hva dette slimet kan være/kommer fra?

Sv: snål snørring

Hejsan! Kanske han kan vara allergisk mot ett visst kraftfoder?
det kanske kan vara damm trots allt? äter han torrt kraftfoder? du kan ju prova betfor el. kli, eller bara blöta fodret och se om det blir bättre. Det är möjligt att han äter fodret för fort och behöver äta hö en stund före han får kraftfodret.
det var några teorier, vad tror du?

Sv: snål snørring

Hm.. Tror ikke det er damm.. Han får en musli blanding som absolutt ikke skal støve.. Men det at han spiser for fort er jeg med på..2kg i en munnfull og deretter kjaker som en hamster :d ..
Kan jo prøve å gi ham høy først,og se om det bedrer seg..
Sier ifra hvordan det går..

Liknande trådar

Övr. Hund Behøver hjelp og synspunkter. Skriver på norsk så blir det minst feil. Jeg og samboeren fikk oss ny hund for 6 år siden, en da 9 mnd...
Svar
4
· Visningar
1 338
Senast: Bison
·
Hästvård Jeg har en 17 år gammel kaldblodshingst som aldri har vært alvorlig syk. Han snørrer iblandt, ved f.eks. ekstreme værskifter i...
Svar
2
· Visningar
1 056
Senast: StallLojo
·
K
Hästvård Var ute på skrittetur igår. Hesten var pigg och glad, men gikk en smule ujevnt. Veldig vanskelig å kjenne de små ujevnhetene som var...
Svar
1
· Visningar
918
Senast: Novali01
·
K
Hästvård Heisann! Skulle sjekke hesten min på beite igår kveld. Hesten hadde klumper i forskjellige str. over hele magen, halsen og på...
Svar
5
· Visningar
934
Senast: KorsmoLappen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka