Snabba tips behövs

Gnist

Trådstartare
Ska ta in en tik från Norge i dagarna och har fixat 2 alternativa transporter. 1) Flyg och 2) biltransport med en valpköpare som ska över till Sverige och kan ta henne till Hudiksvall. MEN nu har det uppkommit ett något äckligt problem. När hon transporteras i bur, så blir hon tydligen så stressad att hon både kräks och får diareé :eek: :crazy: Vilket gör att hon kan/får inte flyga och frågan är om det är speciellt juste att be någon ta henne med sig?
Jag funderar på om det går att fasta henne från kvällen innan + ge åksjuketabletter och hoppas på att hon klarar resan utan att kräkas och att bajsa ner överallt :confused:
Hit med tips om vad som kan underlätta för den lilla tjejen :bow:

Sv: Snabba tips behövs

Ditt eget förslag med svält och tabletter tycker jag låter förnuftigt. Sedan är det ju bättre att skicka henne med flyg eftersom det tar kortare tid.

Alternativt att hon får med sig en dunk vatten och flera handdukar/fällar som kan kastas efterhand. Trots allt tar ju skit och spyor slut, och när hon kommer till Hudik är hon troligtvis helt bekväm med att åka i bur.

Nu blev det inget, då uppfödaren hade något klater med bilen :( Men det ser ut som att vi åker ner till Mora om någon vecka och hämtar henne där, då uppfödaren kunde sjutsa henne dit :)

Jag tänker leka nyfiken i en strut och fråga vad det är för liten tjej?

:rofl: Ett litet BLT-troll naturligtvis :love: Samma ålder som min yngsta som var med ner till Sundsvall..:) Funderar på om jag ska anmäla henne också upp till Skellefteå i april, men har inte bestämt mig ännu.

Börjar bli några små troll här hemma nu och fler är ju på ingång :cool::angel:

Här är ju senaste tillskottet..
IMG_0267.jpg

:love: :love: Underbart söt. Men du vad är BLT. Jag inte veta.:confused:

Ah, att jag inte förstod det *slår mig för huvudet* ;) :angel: :D
Hon såg förövrigt himla fin ut damen :d

Hur många illbattingar har du där hemma nu?

4 terriers hemma och Charlie är tillbaka hos kusinen tills det är dags för Skellefteå. Han kommer väl hem 1-2 veckor innan ca. Sedan är det ju denna ungtiken som kommer under v 12 + en valp någon gång under våren, bara tiken löper nån gång :crazy:

Då har du fullt upp med andra ord ;)
Själv hoppas jag på att någongång kunna få hem en "Harrybebis", tills dess räcker det gott och väl till med dom två odjuren som jag redan har här hemma. :D

Jo det är rätt så full rulle, med hundar, djur, familj och jobb ;)
Kommer dessutom några tikar framöver för parning och eventuellt, så tar jag två valpkullar till hösten/vintern :) så då blir det ännu mer göra + att jag ska klämma in ett gäng utställningar också på nått sätt :crazy:

Med andra ord är det väldigt sällan som du har en lugn stund därhemma :p :D

Nu vet jag ju att det inte blev nagonting, men vad var anledningen till att hon inte fick aka med flyget? Vem sa att hon inte fick aka pa flyget - flygbolaget??

Om du ska flyga fler hundar som denna sa skulle jag lata hunden fasta fran kvallen, samt ge hunden lugnande medel. Dock har jag haft en och annan hund som varit aksjuk i bil, men som inte har gjort nagonting pa flyget. Det ar sa mycket som hander nar man flyger, sa de har liksom inte riktigt tid att ma daligt.

/Ramona - som flyger med massor av valpar!

Anledningen var tydligen att om hunden "grisar ner" i buren, så skulle hon inte få åka :crazy: Det var i af vad uppfödaren sa.

Gnist skrev:
Anledningen var tydligen att om hunden "grisar ner" i buren, så skulle hon inte få åka :crazy: Det var i af vad uppfödaren sa.

Undrar vad flygbolaget skulle göra åt det när hunden redan är på väg:confused: De kan ju knappast ställa av hunden i luften;)

Precis, men vid omlastningen kanske det skulle bli problem, som jag förstod det..

Arligt talat sa kan jag inte se vart problemet ligger. Hon sitter ju i en bur som har nagot slag av uppsugande i botten, tex tidningspapper.
Det beror ju pa hur lang flygningen ar och vart man ska, men numera plomberas ju inte burarna langre, sa nu kan flygplats personalen gora rent om det skulle behovas. An sa lange har det inte hant med mej, och da vet jag inte hur manga ganger jag har akt med valpar. Visst grisar de ner, men det ar ju INNE i buren. Aldrig har det hant utanfor buren och aldrig har nagon klagat.

En parantes bara: Min hund importerades från Tyskland 9 månader gammal med bil+ hundtransport. Inget jag rekomenderar någon, det var en alldeles för lång och påfrestande resa. Kanske om man tagit den i etapper, men när hon kom fram var hon ett riktigt nervvrak...Tror att flyg är skonsammare, eftersom det går så mkt fortare även om det också kan vara en jobbig resa.:bump:

Liknande trådar

Övr. Hund Hola! Så, förra året körde jag och min fästman + doggo nr 1 från England (där vi bor) till Sverige (där alla andra bor, haha!). Det...
Svar
9
· Visningar
3 210
Senast: AraSlei
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama