E
emelit
hästen har boxvila pga av lymfangit, fick order av vet att han ska ha 2*10 minuters promenader om dagen. men det går väl att promenera längre med honom? det gör väl inte så mycket?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
emelit skrev:hon ordinerade inte boxvila, men däremot promenaderna.
han tvekade på att släppa ut honom, ifall att han sprang väldigt mycket. fråga mig itne varför det skulle vara dåligt...
men då vet jag, då ökar jag på promenaderna!
ghost skrev:Man kan ju undra om du tagit med hela historien när du ger dig ut på Buke och frågar???
Själv skulle jag aldrig ifrågasätta veterinärens ordinationer på ett forum och sedan välja att göra "som jag själv egentligen vill" efter att ha fått ett svar som går i den rikting jag själv tänkt???
Det finns bara ett sätt att se detta på. Ring veterinären direkt på måndag och fråga varför hästen fick ordinationen och varför du inte ska gå mer med den??? Det känns som att man inte fått hela historien och JAG skulle aldrig ge mig på att göra en rekommendation som går emot en veterinärs även om jag har mer utbildning och erfarenhet än "medel-hästägaren"...
/// ghost