Jag hade väl antagit att dom hade rast.
Paus/rast/fikarast är betald arbetstid och du är i tjänst. Lunch är oftast obetald och då är du inte i tjänst, men då representerar du heller inte arbetsgivaren i dina tjänstekläder.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag formulerar om mig. Jag hade antagit att dom hade lunchrast. Men jag undrar fortfarande om du VET att dom inte får handla på Systembolaget i uniform eller om DU tycker det?Rast är betald arbetstid och du är i tjänst. Lunch är oftast obetald och då är du inte i tjänst, men då representerar du heller inte arbetsgivaren i dina tjänstekläder.
Men de handlar på arbetstid istället för att uträtta sitt jobb som de får betalt för, exempelvis rädda liv? Det är ju inte vetskapen det handlar om, jag gissar att du ändå vet att poliser kan dricka vin till kvällsmaten när de är lediga utan att se dem handla det när de är i tjänst.
Men hur vet du att de är där på arbetstid? Vi har varje år polisklädda föräldrar på skolavslutningen, är det bra el dåligt??
Jag formulerar om mig. Jag hade antagit att dom hade lunchrast. Men jag undrar fortfarande om du VET att dom inte får handla på Systembolaget i uniform eller om DU tycker det?
Men hur vet du att de är där på arbetstid? Vi har varje år polisklädda föräldrar på skolavslutningen, är det bra el dåligt??
Har man arbetskläder ska det kunna antas att man är i tjänst, särskilt i myndighetsutövning.
Men de handlar på arbetstid istället för att uträtta sitt jobb som de får betalt för, exempelvis rädda liv? Det är ju inte vetskapen det handlar om, jag gissar att du ändå vet att poliser kan dricka vin till kvällsmaten när de är lediga utan att se dem handla det när de är i tjänst.
Vår förra drogsamordnare tyckte alltid det var jobbigt att gå in på Systembolaget då hon i vår lilla kommun var mycket välkänd. Hon erkände själv att det var en fånig inställning av en medelålders kvinna och fnissade åt sig själv.Nu blir jag sugen på att skola om mig till förskollärare, och på vägen till lekparken med ett gäng barn ta med dem alla in till systembolaget så jag kan passa på att handla lite under min arbetstid när jag ändå går förbiJag kan säkert ha lite klirrande systemetkassar i ena handen och ett barn i andra handen.
Har de aldrig rast?
Nu blir jag sugen på att skola om mig till förskollärare, och på vägen till lekparken med ett gäng barn ta med dem alla in till systembolaget så jag kan passa på att handla lite under min arbetstid när jag ändå går förbiJag kan säkert ha lite klirrande systemetkassar i ena handen och ett barn i andra handen.
Rast är betald arbetstid, du ska vara tillgänglig för arbete om något akut händer. Lunch kan vara obetald men då ska du heller inte ha dina tjänstekläder på dig eftersom du inte representerar arbetsgivaren. Du har inte jobbat i arbetskläder va?
Rast är betald arbetstid, du ska vara tillgänglig för arbete om något akut händer. Lunch kan vara obetald men då ska du heller inte ha dina tjänstekläder på dig eftersom du inte representerar arbetsgivaren. Du har inte jobbat i arbetskläder va?
Hur lång tid tror du det tar att ställa ifrån sig sin vinflaska och gå ut till bilen som kollegan väntar i utanför och köra iväg? Händer det nåt så kan ju inte polisen stå kvar i kön och vänta på att handla klart. Då får polisen handla en annan dag.
Men tanke på hur folk beter sig när de kör tjänstebilar med företags-/myndighetslogga på så tycker jag att gå in på systemet och handla på sin rast är en petitess.
Ja! Minns alla tävlingar där det enda som fanns var korv med bröd eller i vissa fall hamburgare. Och skolaktiviteter, andra ungar bjöds på korv och jag fick ta med något eget.Men om vi lämnar det därhän så är det faktiskt så att vegetarianer under väldigt lång tid har fått gå utan mat på diverse event. Att få tag i vegetarisk mat förutom på rena vegetariska restauranger har varit en total omöjlighet under den mesta tiden jag varit vegetarian. Det man har erbjudits har varit ren pasta eller en salladstallrik på sin höjd.
Jag tror att det här sidospåret är lönlöst. Förstår man inte själv att uniform också ställer krav på ens beteende så kommer man nog inte på andra tankar hur mycket du än förklarar.För två fel gör ju inte ett mer rätt.