vindvissla
Trådstartare
Vad tusan gör man åt en lat hankatt? Tydligen är det för jobbigt att sköta normal hygien så nu är han full av tovor igen! Han gillar INTE borsten, har testat ett antal gånger men det slutar med att jag har en massa rivsår och en jävligt putt katt. Han är väldigt långhårig så allting fastnar ju i hans päls. Två gånger har jag hittat SNIGLAR i hans päls! Var gång han har legat på vår säng har jag en mindre sandlåda där. Nu är det ju ännu mindre trevligt än vanligt eftersom vi har en bebis i huset, så om någon har några konkreta tips, fram med dem. Kan man smeta smör i pälsen på honom? Slänga ner honom i ån så han slickar sej torr?
Ta det inte fel nu, jag älskar min katt och hade gärna pussat honom hela tiden, men just nu är han lika tilltalande som sopmonstret himself.
Förra året tog jag honom till veterinären som sövde honom och helrakade honom, håret var väl 1 cm istället för nuvarande 10. Men det kan man ju inte hålla på med vartenda år...
Ta det inte fel nu, jag älskar min katt och hade gärna pussat honom hela tiden, men just nu är han lika tilltalande som sopmonstret himself.
Förra året tog jag honom till veterinären som sövde honom och helrakade honom, håret var väl 1 cm istället för nuvarande 10. Men det kan man ju inte hålla på med vartenda år...