Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Funderar på att prova att ge pållan glukosamin, men frågan är om den kräsna tanten äter det Smakar det illa? (beror naturligtvis på vilken sort det är...)
Är väl bara att provsmaka. Det är ju inget farligt. Glukosamin är ju numera godkänt som läkemedel för symtomlindring vid lätt till måttlig artros för människor.
Min äldre dam anser att det smakar VIDRIGT och äter inte det självmant. Så jag får blanda det med äppelmos och ge det med spruta i munnen och då går det ner utan protester.
Vår kinkiga fullblodsvallack äter Bioglucomin (hur stavar man? Vit burk med blå text) när vi lägger det i hans betfor, annars är han väldigt kinkig med konstiga smaker men då går det ner, är ju bara ett litet mått morgon å kväll.
Jag ger ren gurkmeja och våra tycker att det är jättegott det är ofta gurkmeja i glukosamin och det ger samma/liknande resultat men är mycket billigare.
Jag betalar 129 kr för 1 kg gurkmeja och det räcker i 90 dagar till en häst, lite skillnad mot priset på glucosamin
Min vägrar äta sin Flexijoint utblandat i maten. Så han får det upplöst i vatten i spruta i munnen.
Inte ens den matglada i stallet (som oxå får Flexijoint), äter den frivilligt.
Nej det är sant...men det har ju liksom inte hästar sins emellan heller. Den ena gillar det eller det, medans den andre ratar. Så en sak kan man knappast säga smakar gott eller inte..beror väl på kräsenheten hos individen.
Det äter min också, inga problem alls. Fast hon äter iofs nästan vad om helst. Jag provsmakade lite, smakade knappt något alls och det som smakade var oidentifierbart.
Nu har jag provsmakat min hästs pulver, Glucovett, som är en blandning av glukosamin, MSM och kondriotin. Just det här smakade lite beskt så jag skulle nog inte själv vilja äta skedvis av det . Nu vet jag förstås inte om det är någon av de andra beståndsdelarna än glukosaminet som gör smaken. Pålle äter det iallafall utan problem blandat med sitt "kraftfoder" (betfor och soja).
Foder & Strö
Hej!
Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅
Jag vill vara tydlig från början med...
Hästmänniskan Jag har utbildat alla mina åtta hästar själv. En var iofs inkörd när jag köpte henne, men resten har jag fött upp själv eller köpt som...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.