Smakar glukosamin illa?

Lorelie

Trådstartare
Funderar på att prova att ge pållan glukosamin, men frågan är om den kräsna tanten äter det :grin: Smakar det illa? (beror naturligtvis på vilken sort det är...)

Sv: Smakar glukosamin illa?

Är väl bara att provsmaka. Det är ju inget farligt. Glukosamin är ju numera godkänt som läkemedel för symtomlindring vid lätt till måttlig artros för människor.

Min äldre dam anser att det smakar VIDRIGT och äter inte det självmant. Så jag får blanda det med äppelmos och ge det med spruta i munnen och då går det ner utan protester.

Vår kinkiga fullblodsvallack äter Bioglucomin (hur stavar man? Vit burk med blå text) när vi lägger det i hans betfor, annars är han väldigt kinkig med konstiga smaker men då går det ner, är ju bara ett litet mått morgon å kväll.

Jag ger ren gurkmeja och våra tycker att det är jättegott:d det är ofta gurkmeja i glukosamin och det ger samma/liknande resultat men är mycket billigare.
Jag betalar 129 kr för 1 kg gurkmeja och det räcker i 90 dagar till en häst, lite skillnad mot priset på glucosamin:angel:

Min vägrar äta sin Flexijoint utblandat i maten. Så han får det upplöst i vatten i spruta i munnen.
Inte ens den matglada i stallet (som oxå får Flexijoint), äter den frivilligt.

Nej det är sant...men det har ju liksom inte hästar sins emellan heller. Den ena gillar det eller det, medans den andre ratar. Så en sak kan man knappast säga smakar gott eller inte..beror väl på kräsenheten hos individen.

Det äter min också, inga problem alls. Fast hon äter iofs nästan vad om helst. :p Jag provsmakade lite, smakade knappt något alls och det som smakade var oidentifierbart.

Min äter glucosamin utan problem, men har oftast det samtidigt som betfor ändå för det kommer liksom i samma måltid ;)

Nu har jag provsmakat min hästs pulver, Glucovett, som är en blandning av glukosamin, MSM och kondriotin. Just det här smakade lite beskt så jag skulle nog inte själv vilja äta skedvis av det :D. Nu vet jag förstås inte om det är någon av de andra beståndsdelarna än glukosaminet som gör smaken. Pålle äter det iallafall utan problem blandat med sitt "kraftfoder" (betfor och soja).

Liknande trådar

Foder & Strö Då min häst har FFV som vi inte får bukt på ska vi testa GastoGard. Dock går det inte att ge honom orala sprutor, har någon provat att...
Svar
5
· Visningar
537
Senast: AbCdE
·
Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 541
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 153
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 815

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka