Sv: SM-resultat någon?
Och jag tycker att femgången ligger bra sist, just eftersom den visar alla gångarter. Tiden man sitter totalt blir ju lika lång oavsett
Klappa kan man göra efter varje läggning. (Men i B-finalen var det klapp även under läggningar vilket verkade störa vissa ekipage).
kl och lite allmänna nattfunderingar både kring vad som nämnts tidigare och annat:
Tycker för övrigt att det var en ovanligt dramatisk femgångsfinal i år för övrigt, alla hade lite småstrul med läggningar och annat.
T1 var som sagt lite tråkigt där både Reynir och Johan tappade skor, särskilt som Sigurrós ökade tölt är helt fantastisk.
Imponerade mest på mig gjorde Camilla och Thor (de vann även feather price för vuxna!). Fantastiskt att se hur Thor i ärevarvet sprang varv efter varv på lösa tyglar och vi konstaterade att det är ju väldigt praktiskt när man har pokaler och annat i händerna
Ett skäl till sämre publikuppslutning kan ju också vara att många upplever Romme som längre bort, många reser väl från de tre storstadsregionerna och kan tänka mig att norrköping upplevs som en enklare dagsutflykt än romme även om det säkert inte skiljer mkt i tid från sthlm...
Tråkigt att speedpassens elektroniska tidtagning inte fungerade som den skulle och att det även blev fel i flera manuella tider som ropades ut. Däremot roligt att vi har så snabba ungdomsryttare för att inte tala om hur bra Hanna och Nökkvi var i stilpassen!
Som Brolinskan också nämnde var däremot anläggningen fantastisk för oss ryttare, toppenservice, alla faciliteter på plats och smidigt.
Och justja, kul att de visade de bästa avelshästarna på söndagslunchen men återigen, där drogs helheten ner av att man inte hörde speakern så tydligt...Först fattade man inte ens vad som var på gång.... Men FINA hästar!