Freyr

Trådstartare
Såg ni nu islandshäst-SM på Tv idag???

Det kom på ViasatSport1 kl 18.00 och går i repris följande tider:
8 oktober kl 15.30
9 oktober kl 14.00
15 oktober kl 17.10

Det går även att fr.o.m. den 18/10 att beställa från SIFs kansli för 200 kr (DVD eller VHS).

Jag bandade programmet och har nu kollat på det. Och ärligt sagt: När islandshästen väl får plats i TV-tablån så är det synd att produktionen är så pass amatörsmässig!
Visst, man får vara glad för det lilla! Men ändå! :(

Samma saker berättades flera gånger och varför nämndes inte alla ryttarna i finalerna?

Intervjuerna filmades lite på snedden (skulle det vara coolt eller :confused: , såg bara konstigt ut!) och så var det sådanan "80-talseffekter" inlagda (bilden "skrynklas ihop och försvinner typ).

Även ljudet var lite svårt att höra genom allt klappande, stojande, musiken osv...

Men, men det är i alla fall en början för islandshästar i TV! :)

Vad tyckte ni andra som såg programmet?

/Malin

Sv: SM på TV

Missade tyvärr det för jag red lektion och hann inte hem efteråt i tid. Hinner inte se det idag heller, men imorgon ska jag försöka komma ihåg det!

Jajamän. Det var roligt att se. :D Visst var det lite amatörmässigt men jag tycker att de hade fått med lite av det mesta och ganska informativt. Det är säkert inte helt lätt att göra ett bra och underhållande reportage från ett islandsSM, så min åsikt är att de fick till det riktigt fint trots allt. Men jag håller med - de där "hopskrynklingarna" vid bildbyte var lite väl effektfulla (dvs jobbiga). Det jag saknade var en sån där skriftlig "genomskinlig" resultatlista som kunde ha visats en liten stund i samband med varje A-final.

Vet du om det var i TV4+ regi det filmades, eller någon privat?

Missade lite i början dock, så jag får väl kika på reprisen också. Jag hade glömt bort att det skulle komma just igår, men eftersom jag sitter här där jag sitter med min brutna :cry: fotled i högläge med gips upp till knäet, hade gubben på nåder ;) låtit mig överta makten över fjärrkontrollerna. Jag zappade runt lite och fick helt plötsligt se en töltande islandshäst ... :D

Synd bara att inte alla har tillgång till TV4+, jag skall spela in reprisen till mina hästskötare och andra jag känner så de också får se.

Ojdå, nu har jag visst gips i huvudet också - Viasat Sport 1 var det ju....

Visst var det lite amatörmässigt men det störde inte alls. Hellre en billig produktion som blir av än en dyr produktion som ingen har råd med.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka