Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vart och hur slutmäter man sin ponny så man får det skrivet i passet och sedan kan tävla..? Eller får man mätintyg? Ös på med info då jag har noll koll :P
Du bokar tid på närmsta klinik. En veterinär och två mätmän är inblandade. Först kollar vet att du inte verkat ner för mycket eller liknande. Sen mäter mätmännen, en i taget, och sen skrivs det in i passet och in i tdb. Brukar kosta ca 500kr om jag minns rätt.
Var hittar man det i tdb? Har inte lyckats hitta på mitt sto som slutmättes i våras...
Under "sök" så väljer du "ponnymätning"
Nä, alltså var hittar jag i tdb att min ponny är slutmätt?
och in i tdb.
Så här skrev ju Zamira @Pancakes Det var därför jag blev förvirrad... För jag har inte hittat något i tdb på mitt sto.
Ah, då är jag med. Jag hittar inget på min ponny heller, och hans mätintyg skickade jag in kopia på i våras. Han slutmättes år 2000. Om jag skulle gissa så kollas det bara att det stämmer med den kategori som angetts, exakt vilken centimeter är kanske inte så noga för alla att kunna se. Det ska inte vara några bekymmer i alla fall, jag tävlade ett par gånger i våras (visserligen bland stora hästar) utan att det var problem med anmälning.
R
På ngt vis registreras det ju i tdb, jag åkte dit med en ponny som bytte kategori efter slutmätningen, och nu anmäler jag tävlingar i hans nya kategori, och det står i tdb att han är c-ponny.
Kanske var så det var. Han bytte iaf kategori.Kategori registreras ju såklart, men inte själva mätintyget?