sluta hämta epost?

tanten

Trådstartare
Jag har ett mailkonto som inte längre används (comhem, de har slutat med mail). Tar hem mail till outlook.

Hur kan jag sluta försöka hämta post därifrån? Har bläddrat runt lite men när jag försökt varnar den att allt offlineinnehåll kommer att raderas.
Det vill jag INTE. Jag har en massa mail sparade som jag av olika skäl vill ha kvar.

Jag vill alltså ha kvar den mail som ligger i mapparna men inte försöka hämta hem mer.
Det konto jag numera använder är kopplat till samma outlook. Det vill jag fortsätta använda.

Är detta ens möjligt - att sluta hämta?
 
Har du inte fått något infomail från comhem om hur man gör?
Jag fick ett sånt men har nog inte kvar det tyvärr.
 
Har du inte fått något infomail från comhem om hur man gör?
Jag fick ett sånt men har nog inte kvar det tyvärr.
Nej, det handlar inte om något som comhem har att göra med. (har kvar mailet)
Comhem informerade bara om ur man skaffar andra mailkonton i stort sett. Samt hur man gör om man vill flytta mailen från webmailen. Kruxet är ju att jag tagit hem alla mail.

Som sagt - tar jag bort kontot så hotar den med att ta bort alla mail.
 
Senast ändrad:
Men kan du inte spara ner dina Mail till din dator då?
Isåfall spelar det ju ingen roll om Comhem tar bort kontor, eller?
 
Nej, det handlar inte om något som comhem har att göra med. (har kvar mailet)
Comhem informerade bara om ur man skaffar andra mailkonton i stort sett. Samt hur man gör om man vill flytta mailen från webmailen. Kruxet är ju att jag tagit hem alla mail.

Som sagt - tar jag bort kontot så hotar den med att ta bort alla mail.
Ok. Det var lite avancerat för mig. Hoppas det löser sig.
 
Jag har ett mailkonto som inte längre används (comhem, de har slutat med mail). Tar hem mail till outlook.

Hur kan jag sluta försöka hämta post därifrån? Har bläddrat runt lite men när jag försökt varnar den att allt offlineinnehåll kommer att raderas.
Det vill jag INTE. Jag har en massa mail sparade som jag av olika skäl vill ha kvar.

Jag vill alltså ha kvar den mail som ligger i mapparna men inte försöka hämta hem mer.
Det konto jag numera använder är kopplat till samma outlook. Det vill jag fortsätta använda.

Är detta ens möjligt - att sluta hämta?
Det stämmer att innehållet som är associerat med ett konto försvinner om du raderar kontot. Vilket väl egentligen är rimligt. Men du kan absolut bestämma vilka av de mailkonton du använder Outlook till som skall inkluderas i hämtningen. Tidigare vill jag minnas att man kunde göra det "hårt" per konto i inställningsmeny men idag är den rekommenderade (enda?) vägen att definiera grupper av konton för att hanteras på olika sätt.
Du hittar en vägledning kring dessa grupper här och en annan här.
 
Jag tror inte du kan hindra ett konto att hämta nya mejl till din outlook och samtidigt behålla gamla mail. Jag tror att du helt enkelt får spara ned de mejl du vill ha kvar, tex vidarebefordra dem till din aktuella mejl och sedan ta bort det gamla kontot.
 
Jag har gjort samma sak på min dator. Dvs jag vill ha kvar de gamla mailen från ett numera stängt epostkonto. I min dator har jag kunnat avaktivera ett epostkonto. Då finns de gamla mailen kvar men den slutar att leta efter nya.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag har en gammal dator och tar emot min e-post i outlook. Nyss la jag till mitt live-konto där med tanken att programmet skulle hämta...
Svar
8
· Visningar
680
Senast: tanten
·
IT & mobiler Har köpt ny mobil efter snart två år med min gamla. Inte självvalt utan den har gett upp. :meh: Kopplade mobilen med datorn och...
Svar
4
· Visningar
578
Senast: em-pirre
·
Kropp & Själ Bästa Buke! Jag skulle behöva er hjälp att få lite klarhet i vad det är som händer i mitt huvud. Jag skapade ett anonymt konto då jag...
2
Svar
33
· Visningar
5 973
Senast: Rosett
·
Hästmänniskan Nu behöver jag er hjälp! fort..... Min häst åkte på foder till en medelålders kvinna i Köping, Januari 2012 (35mil) ifrån mig då jag...
5 6 7
Svar
125
· Visningar
22 089
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Wobbi stövlar
  • Årets foderstater

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp