F
Finnfun
Jag satt och bläddrade i Eric Lettes gamla bok Dressyr (Utbilda och träna för tävling) och kom på bilderna på sluta (sidan 84-85). Boken är ju himla intressant för där är bilder på rörelserna också rakt uppifrån, men nu blev det ju lite komik över det hela! I texten står: "Hästen ska vara ställd och böjd i rörelseriktningen" men alla tre bilder uppifrån visar en häst som är helt rak i bålen, och inte är ställd alls, det enda som är böjt är halsen precis framför manken.
Jag blev helt ställd när jag såg dem. Det här är ju en känd och respekterad domare, som säkert har valt bilderna själv. Är det fel på mina ögon, eller hans?
Har nån annan den här boken så gör mej en tjänst, kolla upp bilderna och säg vad ni tycker. Jag ska bläddra vidare...
(Men piaffbilden på s. 42 av Josef Neckermann och Venetia är superb.)
Jag blev helt ställd när jag såg dem. Det här är ju en känd och respekterad domare, som säkert har valt bilderna själv. Är det fel på mina ögon, eller hans?
Har nån annan den här boken så gör mej en tjänst, kolla upp bilderna och säg vad ni tycker. Jag ska bläddra vidare...
(Men piaffbilden på s. 42 av Josef Neckermann och Venetia är superb.)