slem hosta

F

Fiatuff

När jag tog ut mina hästar nu på morgonen gjorde shettisen ett harklande och det kom upp lite slem, jag blev jätte rädd och tänkte nu är det kört.

Han har hostat nån gång i bland men jag har börjat vattna höt och då blev det mycket bättre hostan försvann nästan, kan komma nån liten host på morgonen. men nu var det slem också. finns det någon som kan mycket om detta svara gärna!!!????

Sv: slem hosta

Jag skulle kolla upp honom hos veterinär för att få en diagnos så att hästen får rätt behandling.
Om det tex är bronikt så att man kan göra det bästa för hästen vad gäller stallmiljö, foder o dyl innan den blir sämre.
Kan ju även vara någon form av virus och det får du ju svar på via blodprov isf.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 580
Senast: Freazer
·
Hundhälsa Jag har min hund inlagd sen i torsdags morse. Dvärgscnauzer 14 månader. Det började i onsdags kväll med lite halvmjukt bajs. Inget jag...
Svar
9
· Visningar
1 275
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 260
Senast: Red_Chili
·
Katthälsa Hej! Har en ragdollhona på 5 år som har lite problem. Hon är ju långhårig så hon kräks titt som tätt och det är då både hårbollar och...
Svar
17
· Visningar
1 402
Senast: Celinehenn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka