zanzan
Trådstartare
Vi har två kattungar, hanar på 12v. Har bara haft vuxna katter förut, så inte så mycket erfarenhet av just småttingar. Bor på hästgård utan vägar runt omkring och inga grannkatter i närheten. Nu bor de små liven inne i huset och ska ju så göra ett tag. Tänker mig att de ska kastreras så fort det går. (fyra till sex månader har jag läst mig till?) Men det här med när man kan börja släppa ut dom verkar variera kraftigt ut efter vart man läser någonstans. Jag vill att de ska få komma ut så fort det är lämpligt. Dels för att de bokstavligt håller på att riva huset och för att det ska bli så mycket utekatter som går. Men det måste ju såklart vara vid lämplig ålder.
Så ni som har erfarenhet av detta vad säger ni? När och hur introducerar vi utevistelse för de små huliganerna? Jag tänker att vi ska ta med dom till stallet så mycket som möjligt när det blir dags så att de vet att det alltid är öppet och möjlighet att gå in och få skydd alltid finns där.
Så ni som har erfarenhet av detta vad säger ni? När och hur introducerar vi utevistelse för de små huliganerna? Jag tänker att vi ska ta med dom till stallet så mycket som möjligt när det blir dags så att de vet att det alltid är öppet och möjlighet att gå in och få skydd alltid finns där.