M
Mithra
är det någon som varit med om liknande. min lille minihäst, 70 cm, och 9 månader gammal, släpar sina ben efter sig. Det började med 1 ggr när han just kom hit och var 6 månader, då släpade han ett bakben efter sig på morgonen när han skulle gå ut. Det släppte efter ett tag, då trodde jag att han kansek legat på det så att det sov eller så, för han visade inte några sådana symtom igen, men nu 2 mornar i rad, har han gjort samma. Båda bakbenen är helt stela och raka bakåt, han släpar dem i marken, kan inte lyfta på dem alls. Detta är på morgonen och försvinner efter att han gått ca 10 meter.
Jag läste lite om patellaupphakningar men vet inte. Ska ringa och beställa tid för undersökning, men lägger en tråd här. har någon haft något liknande på sin häst? vad var det isåfall? Det verkar inte som om knäet hänger upp sig uppe i steget utan som om han snarare inte kan böja det och få det in under sig så att han står på det.
Jag läste lite om patellaupphakningar men vet inte. Ska ringa och beställa tid för undersökning, men lägger en tråd här. har någon haft något liknande på sin häst? vad var det isåfall? Det verkar inte som om knäet hänger upp sig uppe i steget utan som om han snarare inte kan böja det och få det in under sig så att han står på det.